نرم افزار مبدل نصب نیست.

دسته بندی موضوعی : تاریخ تاریخ انقلاب

قسمت اول

مستند «فرمانده روح الله»

گزارش مشکل
Loading the player...
مستند "فرمانده روح الله " تلاش کرده است با تبیین اندیشه های دفاعی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد. بررسی شرایط سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی ،چراغ سبز و کمک نظامی و اقتصادی نظام سلطه به دیکتاتور رژیم بعث صدام ، بی توجهی نظام بین الملل به جنایت همه جانبه صدام، تلاش ایران برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی ، همراهی تجهیزاتی و ا طلاعاتی کشورهای غربی برای رساندن سلاح های نامتعارف به صدام ، شهادت طلبی مردم ایران اسلامی و حوادث سیاسی و دفاعی منجر به پذیرش قطعنامه 598 از جمله محورهای این مستند است . مصاحبه با فرماندهان ارتش و سپاه ، استفاده از تصاویرمنتشر نشده و بازخوانی آرشیو صوتی و تصویری شبکه های تبلیغاتی نظام سلطه در دوران دفاع مقدس از جمله بخش های مستند فرمانده روح الله است. این مستند در هشت قسمت تهیه شده و مدت هر قسمت از آن نیز حدود 15 دقیقه است . مستند فرمانده,فرمانده روح الله,مستند,دفاع مقدس,امام خمینی,آغاز جنگ,جنگ تحمیلی,صدام,جنگ ایران و عراق,هفته دفاع مقدس,مستند فرمانده روح الله,قسمت اول
8556

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

مستند  "فرمانده روح الله " تلاش کرده است با تبیین اندیشه های دفاعی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
بررسی شرایط سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی ،چراغ سبز و  کمک نظامی و اقتصادی نظام سلطه به دیکتاتور رژیم بعث صدام ، بی توجهی نظام بین الملل به جنایت همه جانبه صدام،  تلاش ایران برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی ،  همراهی تجهیزاتی  و ا طلاعاتی کشورهای غربی برای رساندن سلاح های نامتعارف به صدام ، شهادت طلبی مردم ایران اسلامی و حوادث سیاسی و دفاعی منجر به پذیرش قطعنامه 598 از جمله محورهای این مستند است .
مصاحبه با فرماندهان ارتش و سپاه ، استفاده از تصاویرمنتشر نشده و بازخوانی آرشیو صوتی و تصویری شبکه های تبلیغاتی نظام سلطه در دوران دفاع مقدس از جمله  بخش های مستند فرمانده روح الله است.
این مستند در هشت قسمت تهیه شده و مدت هر قسمت از آن نیز حدود 15 دقیقه است .

بازخوانی قسمت  نخست مستند"  فرمانده روح الله" :

صدام : حکام ایران سرزمین های عراق را اشغال کرده بودند ، مجبور شدیم با قدرت زمین های خود را آزاد کنیم.  از امروز در اینجا در برابر شما اعلام می کنم که ما قرارداد ششم مارس 1975 الجزایر را رسما ملغی می دانیم.
وقتی دیوانه ای در طبل جنگ می کوبید واژه ای جدید وارد ادبیات جهان شد. 
دفاع مقدس، مفهومی که 35 سال پیش در ادبیات مقاومت مردم ایران در برابر اقدام ماجراجویانه و تجاوزگرایانه رژیم بعث صدام شکل می گیرد.
در داخل کشور انسجامی بین نیروهای مسلح وجود ندارد و ضد انقلاب نیز هر روز درصدد اقدامی جدید بر ضد کشور است.
به این ترتیب ارتش بعثی با خیال واهی تصرف سه روزه تهران حمله همه جانبه و گسترده ای را به مناطق جنوب غربی و غرب کشور آغاز می کند، اما این همه ماجرا نیست، سلاح های سبک و مقابله‌های پراکنده البته با چاشنی فداکاری، مقاومتی را شکل می دهد که به نماد افتخار ایرانیان تبدیل می شود.
امروز 31 شهریور سال 1359 حدود پنج ساعت پس از حملات هوایی ارتش بعث صدام  به مراکز حساس چند استان از جمله  فرودگاه مهرآباد، پایگاه هوایی تبریز، پایگاه یکم شکاری تهران می‌گذرد، امام خمینی در پیامی که ساعت 7 بعدازظهر از تلویزیون پخش می شود صدام را به دزدی تشبیه می کنند که سنگی را انداخته و فرار کرده است.
امام خمینی: «این چیزی که آوردند اینجا انداختند و فرار کردند رفتند، الان دولت ایران مشغول است که جواب آنها را بدهد و می دهند جواب آنها را.»
ساعاتی پس از پیام امام، از نیروی هوایی خبر می رسد عملیات پاسخ به تجاوز با پرواز ده ها جنگنده و بمباران پایگاه های هوایی شعیبیه و کوت در عراق آغاز شده است.
خلیلی  عضو گروه پروازی کمان 99: «این عملیات ملقب شد به 140 فروندی ، به این دلیل که رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان صبح ساعت  7 ، که به عنوان نماینده حضرت امام در گزارشی که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی  ارائه می دادند گفتند هم اینک که من دارم با شما صحبت می کنم 140عقاب آهنین بال بر فراز کاخ  دشمن دارند پرواز  می کنند.»
آیت‌الله خامنه‌ای در مجلس مهر 59 : «تعداد هواپیمایی که پرواز داده شد از ارتش جمهوری اسلامی ایران  140 فروند و هواپیماها تقریبا همگی به سلامت برگشتند و از چند فروند اطلاعی در دست نیست.»
شهید جواد  فکوری  فرمانده نیروی هوایی ارتش: «نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به همت پرسنل فداکار و جان برکف خود در یک آمادگی رزمی بسیار بالایی به سر می برد و روحیه پرسنل فوق العاده بالاست و نمونه کار این پرسنل که این حمله به پایگاه‌ها بود نتیجه تلاش دسته جمعی کلیه پرسنل است که در رده های مختلف کار کردند.»
پنجم مهر سال 59 فرمانده کل قوا با درخواست آیت الله خامنه ای و دکتر مصطفی چمران دو نماینده خود در شورای عالی دفاع برای رفتن به مناطق عملیاتی موافقت می کنند و این دو به سمت اهواز حرکت می کنند.
 آیت الله خامنه ای در جبهه‌: «شما را هیچ چیزی نیاورده به اینجا مگر احساس تکلیف  اینجا که چیزی نبود که شما بیایید همه چیز جای دیگر است، خوراک ، نام و نشان ، پول ، مقام جای دیگر است ، اینجا خمپاره است.»
ارتش عراق که قصد داشت خوزستان را در همان ساعات اولیه تجاوز اشغال کند با گذشت شش روز نه تنها در اشغال این استان موفق نمی شود بلکه پشت دروازه های خرمشهر و در غرب کرخه با مقاومت ارتش ، سپاه و نیروهای مردمی به ناچار توقف می کند .
با شکست طرح پیروزی برق آسای صدام، دولت بعث  امروز و در هفتمین روز جنگ تحمیلی ،  پیشنهاد آتش بس می دهد.
گزارش شبکه NBC  مهر  1359 : «عراق امروز اعلام کرد قصد دارد روز یکشنبه آتش بس یکجانبه اعلام کند امروز  10 روز از جنگ عراق با ایران است همزمان ایران درخواست شورای امنیت سازمان ملل را برای آتش بس رد و اعلام کرد هیچ جایگاهی برای گفتگو با  عراق قائل نیست.»
آیا دولت بعث حقیقتا به دنبال صلح است؟ آیا صدام تغییر رویه داده است یا می خواهد با حفظ اراضی اشغال شده، جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بنشاند و در زمان لازم ترمیم قوا کند .
شبکه  NBC  ؛ 13 مهر 59 : «براساس گمانه زنی ها هدف عراق از اعلام آتش بس این است که بتواند تجهیزات مورد نیاز نیروهای زمینی  خود را در داخل ایران فراهم کند نیروهای عراق با مقاومت زمینی و هوایی در داخل ایران مواجه هستند.»
امام خمینی، هشتم مهر 1359 : «صدام حسین دستش را دراز کرده برای اینکه با ما مصالحه کند ما با او مصالحه نداریم آدمی که کافر است مفسد است ما با مفسد نمی توانیم مصالحه کنیم ما تا آخر جنگ خواهیم کرد و ان‌شاءالله پیروز خواهیم شد.»
گزارش شبکه  CBS بیست و ششم مهر 59 : آقای محمدعلی رجایی نخست وزیر ایران به سمت امریکا در حال حرکت است. وی قرار است شکایت کشورش را علیه تجاوز رژیم بعث در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.»
محمدعلی رجایی: «ما موضع خصمانه بعث عراق نسبت به خود را چیزی جدا از مواضع خصمانه ابرقدرت ها و در رأس آنها امریکا نسبت به انقلاب اسلامی ندانسته و نمی دانیم.»
تحلیل روزنامه وال استریت ژورنال حدود سه ماه قبل از آغاز حمله عراق در 14 خرداد سال 59  و تشریح چگونگی چراغ سبز امریکا به عراق در حمله به ایران یکی از شواهد سخنان آقای رجایی است.
وال استریت ژورنال  در ادامه می نویسد: «با وجود عدم تمایل امریکا به حمایت علنی از عراق نشانه هایی در دست است که حاکی ازکمک های سری واشنگتن به عراقی ها می باشد.» 
مناخین بگین نخست وزیر اسرائیل در این هفته به تقاضایی از امریکا مبنی بر حفظ آرامش پاسخ مثبت داده است.
ساموئل سویز سفیر امریکا به مناخین بگین توضیح داده است که موافقت اسرائیل مبنی بر اجازه پروازهای غیرخصمانه بین اردن و عراق آن هم به هواپیماهای عراقی موجب حفظ منافع امریکا در منطقه می گردد و این توضیح ، بگین را قانع نموده است.                
حدود دو ماه قبل از حمله رژیم بعث  یعنی 21 تیر 59 برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر به اردن سفر می کند و  در مرز عراق  به طور پنهانی با صدام دیدار کرده است برژینسکی در این دیدار صدام را نیروی متعادل کننده آیت الله خمینی می داند.
طارق عزیز وزیر خارجه عراق در سفری به فرانسه خبر ملاقات محرمانه صدام را در اختیار روزنامه فیگارو قرار داده ،  در این خبر تصریح شده است که جنگ ایران و عراق در واقع زمانی آغاز شد که برژینسکی به اردن رفت و در مرز میان این کشور و عراق با شخص صدام ملاقات کرد.
فیگارو در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد: «پیش بینی ها چنین بود که اگر بغداد پیروز شود ایران بی ثبات می شود و رژیم جمهوری اسلامی از میان می رود و یک دولت طرفدار غرب به جای آن به قدرت می رسد.»
این روزها آبادان همچنان زیر آتش شدید توپخانه دشمن قرار دارد، ارتش صدام امروز (14 آبان 59) علاوه بر مناطق مسکونی و تاسیسات نفتی، مراکز امدادی و بیمارستانی را نیز هدف قرار داده است، عده ای از مردم آبادان  شهر را ترک کرده اند و آبادان به حالت نیمه تعطیل درآمده است،  امام خمینی از تعلل نیروهای مسلح در شکست حصر آبادان راضی نیستند.
امام خمینی: «من منتظرم که این حصر آبادان از بین برود و به پاسداران، قوای  انتظامی و فرماندهان هشدار می دهم که باید این حصر شکسته شود مسامحه نشود در آن، حتما باید شکسته شود و فکر این نباشند که ما اگر اینها آمدند بیرونشان می کنیم  اگر اینها بیایند خسارت بر ما وارد می کند نگذارند اینها بیایند در آبادان وارد شوند از خرمشهر اینها را بیرون بکنند حالت تهاجمی بگیرند.»
شبکه  CABLE  یازدهم آبان 1359: «جنگ در حالی وارد ششمین هفته خود شده که به نظر می رسد با بن بست مواجه است. گزارش شده است درگیری های شدیدی در خرمشهر ادامه دارد و این شهر اکنون به خونین شهر تغییر نام داده است.»
نیروهای عراقی اواخر هفته گذشته برای چهارمین بار مدعی شدند که این شهر را تصرف کرده اند اما نیروهای ایرانی به دفاع از این شهر همچنان ادامه می دهند.
سرهنگ  محمد علی شریف النسب  فرمانده عملیات لشکر 92 خوزستان : »من آمدم دیدم چند تا تانک و نفر بر به سمت مسجد می آید فکر کردم عراقی هستند دیدم مردم هلهله و  شادی می کنند و صلوات می فرستند فهمیدم که تانک های عراقی را سوار شدند آمدند، من در آنجا سخنرانی کردم  و بنای مقاومت خرمشهر از آنجا گذاشته شد.»
این عملیات از ساعت 1 و 55 دقیقه آغاز شده بود مردم رزمنده ما تانک دشمن را سوار شده بودند و در شهر نمایش می دادند  و قهرمانی و شجاعت و ایمان خود را به نمایش گذاشته بودند.

ادامه دارد

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group