نرم افزار مبدل نصب نیست.
استاد رحیم پور ازغدی

راهبرد آقایان شده تنبلی در داخل و التماس از خارج

گزارش مشکل
Loading the player...
راهبرد آقایان شده تنبلی در داخل و التماس از خارج/ استاد رحیم پور ازغدی رحیم پور ازغدی,حسن رحیم پور,ازغدی,سخنرانی پیش از خطبه,امر به معروف نهی از منکر,تنبلی,التماس,التماس در اقتصاد خارجی,راهبرد آقایان
18363

نمایش ویدئو در وب سایت شما

رحیم پور ازغدی: راهبرد آقایان شده تنبلی در داخل و التماس از خارج

حسن رحیم‌پورازغدی در سخنرانی متفاوتی در برنامه از خطبه نماز جمعه تهران (26 دی ماه)، شأن نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان و اصحاب ثروت و قدرت و کسانی دانست که به نام دین با مردم سخن می‌گویند و گفت: تنبلی در اقتصاد داخلی و التماس در اقتصاد خارجی همواره وجود داشته است چرا که این کار راحت‌تر و با مذاق تنبلی سازکارتر است.

 به گزارش رجانیوز، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این توهم وجود دارد که داخل کشور امکانات اقتصادی اندک است و به صفر رسیده است و از خارج باید به این اقتصاد کمک شود.

وی تصریح کرد: اقایان توجه نکردند که به حدی سرمایه‌های سرگردان، دانشجویان متخصص، نیروهای کار و امکان سرمایه‌گذاری و پول در این کشور وجود دارد که حتی یک سوم آنها اگر فعال شود می‌تواند همه مشکلات اقتصادی کشور را حل کرده و ما در بعضی محصولات تبدیل به بزرگترین صادر کنندگان شویم.

وی اظهار داشت: تنبلی در  اقتصاد داخلی و التماس در اقتصاد خارجی همواره وجود داشته است چرا که  این  کار راحت‌تر و با مذاق تنبلی سازکارتر است.

این کارشناس دینی تاکید کرد:‌ اگر سیاست‌های تجارت و گمرک قوانین مجلس و بازوی اجرایی دولت به نفع تولید‌کننده اصلاح شود و اجازه ندهیم هر کس وارد تولید می‌شود ناامید و ورشکست شده و به زندان یا به ورطه سوداگری و رباخواری بیفتد بدون هیچ وام بیگانه و در سخت‌ترین تحریم و حتی اگر پول بلوکه شده ما را ندهند خواهید دید که این اقتصاد چقدر قوی است و ما به دست خودمان با مدیریت غلط آن را زمین‌گیر کرده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ اضافه کرد: روایت اسلامی بر این نکته تاکید دارند که به جای التماس به دیگران به قدرت خودتان ایمان بیاورید و اجازه بدهید بازار در جهت تولید سالم و به صورت اخلاقی و عدالت‌محور فعال شود.

وی ادامه داد: امام وقتی حکم سلمان رشدی را صادر کردند فرمودند عده‌ای به من می‌گویند واکنش شما تند بود و بهتر است توهین به رسول الله را نادیده بگیرم تا اقتصاد ما بهتر شود و امام اینگونه پاسخ داده بودند که اقتصاد شما هم بهتر نخواهد شد چرا که اگر الان کوتاه می‌آیند به دلیل این است که از شما می‌ترسند.اما اگر کوتاه بیایید از شما نخواهند ترسید و بر شما ترحم نخواهند کرد و جوری شما را زمین می‌زنند که عبرت دیگران شود.

وی تصریح کرد:‌اگر با عقل چرتکه انگیز مادی هم نگاه کنید در تاریخ هر زمان در ما ضعف دیدند بیشتر به ما فشار آورند.

رحیم‌پور ادامه داد: در تاریخ نداشتیم که کسانی در ایران در برابر دشمنان کوتاه آمده باشند و حریف به ما باج یا امتیاز داده باشد چه رسد به اینکه به ما در روند توسعه کمک کنند. چنانکه مجله شارلی که بارها به پیامبر اکرم توهین کرده بود دوباره پس از وقایع اخیر با تیراژ میلیونی و قیمت پایین کاریکاتورهای موهن را منتشر کردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: همین‌ها وقتی هزار هزار مسلمان را در سوریه و عراق می‌کشند تروریست خوبند ولی وقتی چند تا اروپایی را می‌کشند تروریست بد هستند و آخر‌الزمان می‌شود.

وی با بیان اینکه تشخیص درست همان تشخیص امام در قضیه سلمان رشدی بود اضافه کرد: از طرفی علنی و غیر علنی به جریان‌های وحشی تروریستی کمک می‌کنند و از طرفی وقتی بخشی از آن به سمت خودشان کمانه می‌کند باز هم به اسم مبارزه با تروریسم جنایت می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه این حرفها ایدئولوژیک و غیر عقلانی نیست و کاملا منطبق با تجربه و عینی است گفت: هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود به اسم انتخاب‌های سخت را منتشر کرده است و خواندن این کتاب شکل واضح نشان می‌دهد که حتی برای بهتر شدن دنیای ما هم راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد:  این تخیل و توهم محض است که اگر ضعف نشان دهید به شما رحم می‌کنند یا حتی برای پیشرفت به شما کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: کلینتون در کتاب خود نوشته در ابتدای بهار عربی به همه کشورهای عربی سفر کردم و گفتم  اگر اصلاحات نکنید رژیم‌های شما یکی یکی در شن فرو می‌روند، ترس از ایران را منتقل کردم و گفتم ایدئولوژی ایران همه جا را می‌گیرد.

وی افزود: کلینتون در کتاب خود گفته استراتژی ما در مقابل ایران هویج است و فقط با زبان قلدری و تهدید نمی‌شود با ایران مواجه شد و تاکید کرده است اگر دیپلماسی را شروع نمی‌کردیم نمی‌توانستیم تحریم‌ها را تشدید کنیم.

وی ادامه داد: وی اعتراف می‌کند مذاکره با ایران و نوشتن نامه‌ها تاکتیک بود چون نمی‌توانستیم بدون آن برای تحریم‌ها اجماع ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: کلینتون می‌گوید ایرانی‌ها هنوز هم درباره کودتای 28 مرداد ناراحت هستند و نمی‌توانند درک کنند چرا ما این کار را کردیم؛ متاسفانه رژیم شاه که متحد ما بود در یک انقلاب فروپاشید و ما برنامه داشتیم به جای آن کسان دیگری سر کار بیایند که ایران همچنان در قالب اقتصاد سرمایه‌داری و نفتی باقی بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کلینتون در کتاب خود می‌گوید سال 1997 که رئیس جمهور عوض شد احساس کردیم به ما چراغ سبز نشان می‌دهند اما تندروها و رهبری اجازه ندادند؛ اما دولت در افغانستان با ما همکاری کرد ولی رئیس جمهور آمریکا با فاصله کمی لحن خود با  ایران را تشدید کرد و ایران را محور شرارت نامید؛ کلینتون می‌گوید اینجا  اولین جایی بود که احساس کردیم باید پیچ تحریم را سفت کنیم چون ایران موضع ضعف قرار گرفته  است و می‌شود با فشار از آن امتیاز گرفت.

وی ادامه داد: کلینتون آورده است  در سال 2005 رئیس جمهور دیگر آمد که  ادبیات تندی داشت و ما مجبور شدیم عقب‌نشینی کنیم اما در عین حال از تهدید نظامی دفاع کردیم و سیاست چماق و هویج را ادامه دادیم تا از ما اطاعت کنند؛ در سال 2009 ایران پیشرفت فوق‌العاده‌ای در منطقه کرده بود حزب‌الله و حماس اسرائیل را شکست دادند و به بن‌بست کشاندند و پادشاهان عرب با ترس نظاره‌گر وضعیت منطقه بودند.

رحیم‌پور ادامه داد:‌کلینتون نوشته است وقتی دیدید ایران قوی شد اوباما به رهبر ایران نامه نوشت چرا؟چون دیدیم موضع ایران در خاورمیانه قوی و موضع ما ضعیف شد و اگر از مذاکره حرف نمی‌زدیم نمی‌توانستیم تحریم‌ها را تشدید کنیم.

رحیم‌پور تصریح کرد: آمریکایی‌ها دلشان می‌خواست رهبر ایران به این نامه جواب ندهد یا جواب تند غیر منطقی بدهد اما رهبری جواب این نامه را به صورت منطقی و استدلالی دادند.

وی اضافه کرد: کلینتون نوشته است در سال 2009 ما بالاخره چراغ سبز را نشان دادیم اما ناگهان وقایع 2009 رقم خورد و یک مرتبه نامه‌نگاری‌ها قطع شد و احساس کردیم می‌توانیم تحریم‌ها را تشدید کنیم.

وی افزود: کلینتون ادامه داده است رابط‌های ما در ایران تماس گرفته‌اند که از ما صریح دفاع نکنید چون کار ما خراب می‌شود اما ما مداخلات اورژانسی انجام دادیم و ابزارهای کلیدی ارتباطی را در اختیار آنها قرار دادیم؛ تماشای شکست 88 برای ما دردناک بود و تندروها دوباره پیروز شدند و من تاسف خوردم چرا اقدامات شدیدتری انجام ندادیم.

وی ادامه داد: کلینتون به صراحت گفته است بعد از 88 صادرات نفت ایران را محدود کردیم و تحریم‌ها را افزایش دادیم و نتانیاهو گفت آنقدر این تحریم را دوست دارم که انگار من آن را وضع کرده‌ام؛‌ کلینتون گفته است سیاست ما این بود که بازار ایران در داخل به ما چشم داشته باشد که ما چه می‌کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کلینتون با اشاره به دو رویکرد متفاوت در زمینه اقتصاد در مذاکرات ریاست جمهوری اخیر گفته است پای مناظرات همه شوکه شدند و اولین بار بود که به این صراحت در مقابل سیاست‌های انقلابی صحبت شد؛ وقتی این مذاکرات را دیدیم معلوم شد باید تحریم‌ها را شدیدتر کنیم چون دارد تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد:‌به محض این که آمریکایی‌ها در کلام ما ضعفی را احساس کردند فهمیدند این تحریم‌ها در ذهن بعضی مقامات اثر می‌کند و با شدت دادن به تحریم‌ها می‌توانند امتیاز بگیرند. چنانکه می‌گویند ایرانی‌ها اقتصاد تولیدی داخلی را نتوانستند فعال کنند و وابستگی انها به نفت حفظ شده است؛ این‌ها می‌گویند دولت‌های ایران عرضه اصلاح تولید و نظام توزیع را نداشتند و به نفت آویزان مانده‌اند و حالا که ضعیف شده‌اند و خودشان می‌گویند دلیل آن تحریم بوده پس تحریم‌ها را تشدید می‌کنیم تا زمین بخورند.

وی تاکید کرد: کلینتون می‌گوید ما از حرف‌های خود اینها فهمیدیم که باید تحریم‌ها را بیشتر کنیم و این‌ها حال و عرضه فعال کردن اقتصاد داخلی را ندارند و فکر می‌کنند با صحبت کردن می‌توانند چیزی را عوض کنند؛ کلینتون گفته است گزینه‌ها را باید تیزتر کنیم و اکنون که باد در حمایت از ما وزیده ارزش دارد که تحریم‌های شدید و جدید را تصویب کنیم.

رحیم‌پور اظهار داشت : خود کلینتون به کشورهای کوچک مانند توکو و امثال آن سفر می‌کرد و رای آنها را در شورای امنیت می‌گرفت چنانکه خودش گفته آنها را صریحا تهدید کردم که اگر رای ندهند خودشان را تحریم می‌کنیم و مسئولین آنها را از سر کار برمی‌داریم.

وی ادامه داد: خود کلینتون می‌گوید تنها چیزی که می‌تواند ایران را از فشار رها کند فعال کردن اقتصاد داخلی است اما اینها عرضه این کار را ندارند و عین عبارت کلینتون این است که آنها را نسبت گزینه نظامی هشدار دادیم و شروع به تشدید لحن تحریم کردیم و گفتیم قطعنامه بی‌دندان نمی‌خواهیم. اما ایران در رقص استادانه ماهر بود؛ کلینتون می‌گوید بعد از اینکه خود آنها به موثر بودن تحریم‌ها اعتراف کردند دیپلماسی هم موثر و هم لذت‌بخش خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه می‌دانم این صحبت‌ها کسانی را ناراحت می‌کند گفت به ستاد نماز جمعه هم فشار آورده‌اند که این حرف‌ها گفته نشود چرا که روایت‌های اقتصاد اسلامی سیاست‌های جاری کشور را زیر سوال می‌برد. اما اصلا وظیفه شرعی ماست که اینها را بگوییم که شما زیر سوال بروید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  تصریح کرد: نماز جمعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نشود نماز جمعه ولایی و اهل بیتی نیست و نماز جمعه‌ای که مدام در آن می‌گویند روز روز است و شب شب است به درد خودتان می‌خورد.

وی تصریح کرد: نماز جمعه‌ای که خدا به آن فرمان داده و پیامبر و اهل بیت مسیر آن را تعیین کرده‌اند بنا به روایات اهل بیت باید مشکلات عینی جامعه را به صورت استدلالی طرح کرده و در آن نهی از منکر کنند حتی اگر نسبت به خود نماز جمعه باشد.

وی ادامه داد: کسی می‌گفت در یکی از ستادهای نماز جمعه که بعضی افراد در شهرهای کشور برای دیده  شدن در صف اول نماز جمعه در تلویزیون دعوا می‌کنند خب این منکر است.

وی تصریح کرد: برای من مهم نیست که این جلسات ادامه یابد و یا ادامه نیابد چرا که گفتن مطالب بی‌فایده اصلا ارزشی ندارد؛‌چیزی فایده دارد که عده‌ای از دست شما عصبانی  شوند و اگر دیدید کسی ناراحت نمی‌شود بدانید نهی از منکر نمی‌کنید و وراجی می‌کنید.

وی تصریح کرد:‌شان نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان و اصحاب ثروت و قدرت و کسانی که به نام دین با مردم سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد‌: روی ستاد نماز جمعه فشار  بسیار زیادی است که روایات اقتصاد بازار و امثال آن خوانده نشود و حرف‌های ملوس در نماز جمعه بزنید؛‌ ممکن است بنده دیگر در نماز جمعه سخنرانی نکنم اما اگر به شما گفتند نماز جمعه‌ای را برگزار کنید که درباره فتنه و فساد اقتصادی و شیعه انگلیسی در آن حرفی زده نشود بدانید که آن نماز جمعه دیگر نماز جمعه نیست.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید ولایت فقیه در مبارزه با جریانات سوء داخلی و خارجی تنها بماند گفت: نباید راحت از کنار کسانی که با ادبیات مذهبی به ولایت فقیه و امام حمله کردند عبور کنیم.

وی تصریح کرد: به من می‌گویند خواندن این روایات یعنی کلا بازار ما اسلامی نیست البته معنی حرف من این نیست اما اگر کسی خلاف روایات عمل می‌کند خودش را اصلاح کند.

وی تصریح کرد: یک رئیس جمهور در دهه 70 به من گفت روایاتی که می‌خوانید به درد حکومت کردن نمی‌خورد و به درد انقلاب کردن می‌خورد و بهترین رژیم از نظر ما لیبرال‌دموکراسی با حذف مفاسد اخلاقی آنهاست و می‌گفتند این روایات مردم را پررو می‌‌کند و بعد هم عده‌ای مایوس می‌شوند.

وی گفت:‌اما همین آیات و روایاتی که می‌گویند نخوانید کمونیست لامذهب را هم به زانو در می‌آورد.

رحیم‌پور اضافه کرد: چند هفته پیش سمیناری در آمریکای لاتین بود که از کل جریانات چپ و ضد کاپیتالیست دعوت کرده بودند و خدا را شاهد می‌گیرم که همین روایات و آیات را بعد از یک بحث استدلالی در طول دو ربع ساعت خواندم و رهبران کمونیست‌های اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی و آفریقا  چند بار بلند شدند و این روایات را تشویق کردند.

وی تصریح کرد: از اسلام نترسید ما خودمان ظاهرا از اسلام می‌ترسیم اسلام مواظب شماست شما نمی‌خواهند مواظب اسلام باشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ما مذهب را در زیارت و عزاداری خلاصه کردیم و خارج از آن مذهب در زندگی اجتماعی ما حضور ندارد چنانکه اگر مذهب در زندگی اجتماعی ما حضور داشت این بازار شیعه بود که این همه چک بلامحل در آن وجود دارد.

وی ادامه دادند: به ما گفتند روایات را نخوانید که ما در مورد آن بحث داریم و من گفتم بیایید در همین نماز جمعه بحث کنیم؛ کرسی آزاد‌اندیشی این نیست که مسئولان حرف بزنند و بروند به جای بیلان‌کاری دادن مسئولان در همین نماز جمعه از آنها حسابرسی کنید.

رحیم‌پور تصریح کرد: اگر می‌خواهید نماز جمعه‌ها شلوغ و مورد هجوم جوانان شهر باشد به احکام نماز جمعه در اسلام عمل کنید، صحبت کردن درباره مسائل روز صحبت کردن درباره تقویم نیست، مسئله روز یعنی مشکل جامعه یعنی میزان طلاق، یعنی رفتار با ارباب رجوع یعنی وضعیت اعتیاد و امثال آنها.

وی اظهار داشت: پروفسوری از کوبا درهمایشی که به آن اشاره کردم شرکت کرده بود که به او چکوآرا دوم می‌گفتند و ظاهرا جانشین چکوآرا در وزارت نیشکر کوبا بوده است.

وی ادامه داد: از او پرسیدم آیا همه چریک‌های شما کمونیست و لامذهب بودند که پاسخ داد ما ابتدا درباره ایدئولوژی صحبت نمی‌کردیم و می‌گفتیم مبارزه با ظلم.

وی افزود: برای این فرد آیات و روایات مربوط به بازار اسلامی را خواندم و او دو دقیقه تمام به صورت ایستاده این صحبت را تشویق کرد و از من پرسید آیا واقعا در دین شما این صحبت‌ها وجود دارد و اگر ما پیش از این از این موارد معتقد بودیم قطعا رویکرد ما نسبت به دین و مبارزه تغییر می‌کرد.

وی با  اشاره به ادله شرعی سخنان رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: امام موسی‌بن‌جعفر (ع) از کسی پرسیدند چرا کار نمی‌کنی که این فرد گفت حال ندارم و ایشان فرمودند احسظ عزک. اقتصاد مقاومتی یعنی همین یعنی تولید کن تا عزتت محفوظ بماند. جامعه‌ای که جوانانش از عرق ریختن می‌ترسند ذلیل می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت رسول فرمودند اگر جامعه‌ای و مردمی آب و خاک داشته باشند و گرسنه بمانند این جامعه ملعون است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تولید کن و به عزتت برس اضافه کرد: از معصومی پرسیدند عزت کجاست گفت صبح قبل از طلوع آفتاب به سمت بازار و تولید حرکت کن و کرامتت را حفظ کن.

رحیم‌پور در ادامه تصریح کرد: در این کشور باندهایی وجود دارند که به صورت پروژه‌ای کار برمی‌دارند که چطور تولید‌کننده‌های داخلی را ورشکست و راه را برای واردات هموار کنند و اینها در ادارات دولتی نفوذ دارند و سرمایه‌دارهای خارجی هم به آن‌ها وصل هستند تا هر کس در کشاورزی و صنعت و تولید علم فعال شد مسخره کنند و فشار بیاورند و پرونده‌سازی کنند تا کار پیش نرود.

وی ادامه داد:کسی از معصوم پرسید که می‌خواهم کار کنم ولی شغل‌ها درشان من نیست و ایشان فرمودند اگر شده حمالی کنی کار کن و از مردم بی‌نیاز شو.

وی در پایان تاکید کرد: هر کسی فکر می‌کند می‌شود اقتصاد داخلی را رها کرد و با حل کردن مشکلات با خارجی‌ها می‌توان کشور را جلو برد بر اساس همه آنچه به آن اشاره کردم اشتباه می‌کند.

آیت‎الله موحدی کرمانی: یکی از کسانی که از رحیم‎پور استفاده می‎کند من هستم

گفتنی است آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، (جمعه 26 دی)  درابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان حسن رحیم‌پور ازغدی سخنران پیش از خطبه‌ها که احتمال عدم حضور خود را در جلسات بعدی به دلیل فشار بر ستاد نماز جمعه از سوی برخی افراد اعلام کرده بود، اظهار داشت: خیلی نگران شدم از سخنان ایشان که گفتند شاید از جلسات بعد نیایم؛ یکی از کسانی که از سخنان ایشان استفاده فراوان می‌کند، خودم هستم.

وی تصریح کرد: نمونه ایشان را کم داریم؛ خداوند توفیقات ایشان را زیاد کند و به مردم توفیق استفاده بدهد؛ ایشان جمله ای را که گفتند پس بگیرند و حتمن در نماز جمعه شرکت و سخنرانی کنند، همه استفاده می‌کنند؛ بیانات ایشان محدود به نماز جمعه نیست و من خودم مقیدم از تلویزیون بیانات ایشان را دنبال کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

+1 #2 Guest 1393-11-21 07:57
عالی
مچکرم
نقل قول کردن
+1 #1 دانیال 1393-11-12 16:51
هنگام دانلود ارور میده! اشکال رو رفع کنید.


پاسخ مدیر:

با سلام و عرض تشکر بابت حسن توجه شما.
لینک بررسی شده و مشکلی دیده نشد.
موفق باشید.
یاعلی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Turokwot
  • MarciaPed
  • AndrewObent
  • Houstonfug
  • ClubberPah
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group