نرم افزار مبدل نصب نیست.

وقتی IPC زحمات یک ملت برای ملی شدن صنعت نفت را به هدر می دهد

گزارش مشکل
Loading the player...
برنامه "تیتر امشب" در تاریخ 5/20 با حضور فرشید فرحناکیان (کارشناس حقوقی نفت گاز) و کرامت بهبهانی (کارشناس حوزه نفت و گاز) به روی آنتن رفت. فرشید فرحناکیان با اشاره به قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC گفت: روندی در قانون گذاری ما طی شده که نقش مستقیم در نظارت قرار داد نفتی از صحن علنی مجلس به هیئت تطبیق زیر نظر ریس مجلس قرار گرفته است، چه هدفی در این سیاست گذاری بوده؟ نقاط ضعف IPC 1-عقب نشینی از تمام اهدافی که از سال 1329 تا به حال برای آن جنگیدیم. 2-غیر قانونی هست. 3- غیر عزتمندانه هست. عقب نشینی هست، به خاطر این که قرار بوده شرکت ملی نفت و شرکت های تولید و استخراج منحصر به دولت باشد ولی در IPC حاکمیت تولید منابع نفتی واگذار میشود. کرامت بهبهانی هم در پاسخ به این انتقادات گفت: در کمیته مدیریت مشترک که بر روی مسائل نفتی تصمیم میگیرند، ممکن است طرفین به توافق برسند یا نرسند، اگر به توافق نرسند تصمبم به مقام بالاتر میرود، اگر باز هم در آنجا به توافق نرسیدند شرکت ملی نفت تصمیم نهایی را میگیرد. در ادامه فرشید فرحناکیان گفت: تایید شرکت ملی نفت در تصمیم گیری ها در هیچ جای توافق نیامده است بلکه تصویب شرکت ملی نفت تشریفاتی هست. کلیه تصمیمات حقوقی،مالی و نفتی در کمیته مشترک گرفته میشود که بر اساس تعداد و رای مساوی هست، یعنی ما 50 درصد اعمال حاکمیت بر منابع را واگذار کردیم . برای اعمال حاکمیت تولید در 25 سال آینده یا باید رضایت طرف خارجی را بگیریم یا باید صدور رای با مرجع حل اختلاف خارجی را بگیریم. IPC,قراردادهای جدید نفتی,قرارداد نفتی,زنگنه,توتال,کرسنت,تیتر امشب,کرامت بهبهانی,فرشید فرحناکیان,ملی شدن صنعت نفت,شرکت نفت,خلاصه برنامه,مناظره
6862

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

برنامه "تیتر امشب" در تاریخ 5/20 با حضور فرشید فرحناکیان (کارشناس حقوقی نفت گاز) و کرامت بهبهانی (کارشناس حوزه نفت و گاز) به روی آنتن رفت.

فرشید فرحناکیان با اشاره به قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC گفت:
روندی در قانون گذاری ما طی شده که نقش مستقیم در نظارت قرار داد نفتی از صحن علنی مجلس به هیئت تطبیق زیر نظر ریس مجلس قرار گرفته است، چه هدفی در این سیاست گذاری بوده؟
نقاط ضعف IPC
1-عقب نشینی از تمام اهدافی که از سال 1329 تا به حال برای آن جنگیدیم.
2-غیر قانونی هست.
 3- غیر عزتمندانه هست.
عقب نشینی هست، به خاطر این که قرار بوده شرکت ملی نفت و شرکت های تولید و استخراج منحصر به دولت باشد ولی در IPC حاکمیت تولید منابع نفتی واگذار میشود.
کرامت بهبهانی هم در پاسخ به این انتقادات گفت:
در کمیته مدیریت مشترک که بر روی مسائل نفتی تصمیم میگیرند، ممکن است طرفین به توافق برسند یا نرسند، اگر به توافق نرسند تصمبم به مقام بالاتر میرود، اگر باز هم در آنجا به توافق نرسیدند شرکت ملی نفت تصمیم نهایی را میگیرد.
در ادامه فرشید فرحناکیان گفت:
تایید شرکت ملی نفت در تصمیم گیری ها در هیچ جای توافق نیامده است بلکه تصویب شرکت ملی نفت تشریفاتی هست.
کلیه تصمیمات حقوقی،مالی و نفتی در کمیته مشترک گرفته میشود که بر اساس تعداد و رای مساوی هست، یعنی ما 50 درصد اعمال حاکمیت بر منابع را واگذار کردیم .
برای اعمال حاکمیت تولید در 25 سال آینده یا باید رضایت طرف خارجی را بگیریم یا باید صدور رای با مرجع حل اختلاف خارجی را بگیریم.

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GloriaHef
  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group