نرم افزار مبدل نصب نیست.

دسته بندی موضوعی : استکبار نظام سلطه

فیلم شهادت عمرمختار

گزارش مشکل
Loading the player...
25 شهریور هر سال یادآور شهادت بزرگ‌مردی در تاریخ است که نامش معادل مبارزه با استعمار و ایستادگی و مقاومت در برابر آن است. عمرمختار,شیر صحرا,مبارزه با استعمار,ایتالیا,لیبی,مقاومت,رهبر مقاومت
8868

نمایش ویدئو در وب سایت شما

25 شهریور هر سال یادآور شهادت بزرگ‌مردی در تاریخ است که نامش معادل مبارزه با استعمار و ایستادگی و مقاومت در برابر آن است.

سخن از بزرگ‌مردی به‌نام «عمر مختار» است که برای دو دهه رهبری مقاومت مردمی لیبی در برابر استعمارگران ایتالیایی را به‌عهده داشت و به‌گواه تاریخ بیش از هزار با آنها درگیر شد.

در 16 سپتامبر سال 1931 میلادی صبح روز چهارشنبه ساعت 9 صبح ایتالیایی‏ها حکم اعدام «رهبر مجاهدان» و «شیر کوهستان» را در جنوب بنغازی در منطقه «سلوق» به اجرا درآوردند.
ایتالیایی‎ها اصرار داشتند، اعدام «عمر مختار» در ملأ عام و با حضور مردمی برگزار شود. به همین دلیل شخصیت‌های بزرگ شهر بنغازی و شمار زیادی از اهالی مناطق مختلف را مجبور کردند در مراسم اجرای حکم حضور داشته باشند. به‌گفته «گراسیانی» در کتاب «برقه آرام» دست‌کم بیست هزار نفر حضور داشتند.
«عنیزی»، از مجاهدانی که کنار عمر مختار جنگیده و در حبس ایتالیایی‌ها بود، درباره اعدام عمر مختار می‎گوید: چه لحظه وحشتناکی بود، هنگامی‌که «عمر مختار» با شجاعت بی‎نظیرش در حالی‌که شهادتین را زمزمه می‎کرد و به‌طرف طناب دار با گام‎های استوار قدم برمی‏داشت و مرتب شهادتین را تکرار می‎کرد، «اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله».
چهره‏ این بزرگ‌مرد از شادی شهادت و رضایت‌مندی از تقدیر الهی می‎درخشید. به‌محض رسیدن «عمر مختار» به محل اعدام، هواپیماهای ایتالیایی در ارتفاع کم به پرواز درآمدند و با صدایی که در آسمان منطقه پیچیده بود، مانع از به گوش رسیدن آخرین سخنان «عمر مختار» به حاضران می‌شدند. چون‌که بسا اوقات عمر مختار برای آنان سخنرانی می‏کرد.
«عمر مختار» با وقار و آرامش به چوبه دار بالا رفت و در این اثنا جلاد با طناب دار او را به شهادت رساند و روح پاکش به‌سوی پروردگارش عروج کرد.
افرادی که نزدیک وی بودند، می‌گویند، شنیده بودند که او هنگام بالا رفتن از چوبه‏ دار اذان را به‌آرامی تکرار می‏کرد. یکی از این افراد می‌گوید، هنگامی‌که جلاد طناب دار را بر گردن «عمر مختار» آویخت، شنیده بود که این آیات را تلاوت می‎کرد: «یا اَیَّتُهَا النَّفسُ المُطمَئِنَّةُ ارجِعی اِلی رَبِّكَ راضِیَةً مَرضِیَّةً».

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group