نرم افزار مبدل نصب نیست.

16 شهریور ، قطع روابط رسمی ایران و کانادا و توهین به ملت ایران / تیک تاک

گزارش مشکل
Loading the player...
جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا، در دسامبر 2012 (16 شهریور 1391)،‌ اعلام کرد که کشورش در حال قطع روابط دیپلماتیک با ایران است. دولت کانادا با ذکر بهانه‌هایی چون حمایت ایران از دولت سوریه، عدم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در حوزه هسته‌ای، ادامه تهدید اسرائیل و نیز بیم از امنیت دیپلمات‌های کانادایی پس از ماجرای سفارت انگلستان در تهران،‌ اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران تعطیل خواهد شد. علاوه بر این کانادا ایران را ذیل قانون «عدالت برای قربانیان تروریسم» در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد. استفان هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا، نیز گفت که دولت ایران «در حال حاضر،‌ به وضوح یک خطر آشکار است». وی همچنین ایران را بارزترین تهدید پیش روی صلح و امنیت جهانی خواند. کارکنان سفارت ایران در کانادا نیز عناصر نامطلوب قلمداد شده و پنج روز برای ترک این کشور بدانها فرصت‌ داده شد. جیمز جرج، که از سال 1972 تا 1977 به عنوان سفیر کانادا در تهران فعالیت کرده بود در واکنش به این اقدام بیرد گفت: «تعطیلی سفارت در چنین شرایطی احمقانه است.» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از تصمیم کانادا تمجید کرده و آن را «گامی اخلاقی و شجاعانه» خواند که به جامعه بین‌المللی می‌گوید اوتاوا نمی‌تواند «به رژیم تاریک ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را بدهد.» نتانیاهو از دیگر اعضای جامعه بین‌المللی درخواست کرد که از کانادا تبعیت کنند. پس از این ماجرا فعال حقوق بشر کانادایی به ایران آمد و از ایران بخاطر حمایت از حقوق بومیان کانادا تشکر کرد.تری نلسون رهبر بومیان کانادا ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از بومیان کانادا به گوشه‌ای از موارد نقض حقوق مردم خود توسط دولت حاکم بر این کشور که او آنها را دولت مهاجر می‌خواند اشاره کرد. به گفته این فعال حقوق بشر جوانان بومی کانادا در فقر و بی‌سوادی نگه داشته شده‌اند، شرایطی برای آنها پدید آورده اند تا نتوانند در دانشگاه ها تحصیل کنند و از ابتدایی ترین حقوق شهروندی آنها را محروم نگه داشته‌اند. روزنامه نشنال پست به نقل از استفان دیون وزیر امور خارجه کانادا نوشت تعطیلی سفارت این کشور در تهران و قطع رابطه دیپلماتیک با ایران از سوی دولت پیشین کانادا، اشتباه بوده است. کانادا,قطع رابطه,روابط دیپلماتیک,رژیم صهیونیستی,دیپلماسی,بومیان کانادا کانادا,قطع رابطه,روابط دیپلماتیک,رژیم صهیونیستی,دیپلماسی,بومیان کانادا,تیک تاک,شبکه افق
5718

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا، در دسامبر 2012 (16 شهریور 1391)،‌ اعلام کرد که کشورش در حال  قطع روابط دیپلماتیک با ایران است. دولت کانادا با ذکر بهانه‌هایی چون حمایت ایران از دولت سوریه، عدم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در حوزه هسته‌ای، ادامه تهدید اسرائیل و نیز بیم از امنیت دیپلمات‌های کانادایی پس از ماجرای سفارت انگلستان در تهران،‌ اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران تعطیل خواهد شد. علاوه بر این کانادا ایران را ذیل قانون «عدالت برای قربانیان تروریسم» در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد.
استفان هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا، نیز گفت که دولت ایران «در حال حاضر،‌ به وضوح یک خطر آشکار است». وی همچنین ایران را بارزترین تهدید پیش روی صلح و امنیت جهانی خواند.
کارکنان سفارت ایران در کانادا نیز عناصر نامطلوب قلمداد شده و پنج روز برای ترک این کشور بدانها فرصت‌ داده شد. جیمز جرج، که از سال 1972 تا 1977 به عنوان سفیر کانادا در تهران فعالیت کرده بود در واکنش به این اقدام بیرد گفت: «تعطیلی سفارت در چنین شرایطی احمقانه است.»
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از تصمیم کانادا تمجید کرده و آن را «گامی اخلاقی و شجاعانه» خواند که به جامعه بین‌المللی می‌گوید اوتاوا نمی‌تواند «به رژیم تاریک ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را بدهد.» نتانیاهو از دیگر اعضای جامعه بین‌المللی درخواست کرد که از کانادا تبعیت کنند.
پس از این ماجرا فعال حقوق بشر کانادایی به ایران آمد و از ایران بخاطر حمایت از حقوق بومیان کانادا تشکر کرد.تری نلسون رهبر بومیان کانادا ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از بومیان کانادا به گوشه‌ای از موارد نقض حقوق مردم خود توسط دولت حاکم بر این کشور که او آنها را دولت مهاجر می‌خواند اشاره کرد.
به گفته این فعال حقوق بشر جوانان بومی کانادا در فقر و بی‌سوادی نگه داشته شده‌اند، شرایطی برای آنها پدید آورده اند تا نتوانند در دانشگاه ها تحصیل کنند و از ابتدایی ترین حقوق شهروندی آنها را محروم نگه داشته‌اند.

روزنامه نشنال پست به نقل از استفان دیون وزیر امور خارجه کانادا نوشت تعطیلی سفارت این کشور در تهران و قطع رابطه دیپلماتیک با ایران از سوی دولت پیشین کانادا، اشتباه بوده است.

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
  • evornek
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group