نرم افزار مبدل نصب نیست.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه رابهتر بشناسیم / رمضانی بدون زکزاکی!

گزارش مشکل
Loading the player...
6137

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

شیعیان نیجریه امسال بدون شیخ زکزاکی روزه می‌گیرند...

«وارثان خمینی» کبیر در نیجریه

نیجریه، با جمعیتی بالغ بر170 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقاست.
کشوری که تیم ملی فوتبالش، در سال 94 تیم پنجم جهان شد و در سال 2014 در بازی های جام جهانی در برابر تیم ملی کشور ما قرار گرفت و صعود هم کرد.
شیعیان نیجریه، پرجمعیت ترین گروه شیعی در قاره آفریقا هستند. در عین حال، شیعیان، تنها 10 درصد کل مسلمانان این کشور را تشکیل میدهند و در مقایسه با جمعیت 76 میلیونی مسلمانان این کشور، شمار نسبتاً اندکی هستند.
گروه افراطی بوکوحرام، نیز در نواحی شمالی این کشور مستقر است. گروهی که با تجارت عاج فیل، کسب درامد میکند. بوکوحرام به زبان محلی یعنی: تحصیل غربی، حرام است. ابوبکر شکائوِ سلَفی مسلک، رهبری این گروه را بر عهده دارد و یکی از مدعیان تشکیل حکومت در نیجریه به حساب می آید. او در سال 2015 با ابوبکر البغدادی بیعت کرد و نام بوکوحرام را به ولایت غرب آفریقای، دولت اسلامی تغییر داد.
سال 2014 بود که بوکو حرام 276 دختر دانش آموز را ربود و ابوبکر شکائو اعلام کرد این دختران را به جرم تحصیل غربی دستگیر کرده و آنها را به عنوان برده خواهد فروخت. همچنین اعلام کرد که خودش با دو تن از این دختران که یکی 12 ساله و دیگری 9 ساله است، ازدواج خواهد کرد.
اما، کمی پایین تر از سرزمینهای بوکوحرامی ها، شیعیانِ نیجریه نفس میکشند. شیعیان نیجریه اغلباً در شهرهای لاگوس، زاریا و کانو سکونت دارند و کانون فعالیت آنها حسینیه بقیه الله شهر زاریا است. شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبری شیعیان این کشور را بر عهده دارد.
شیخ ابراهیم زکزاکی، فارغ التحصیل کارشناسی اقتصاد از دانشگاه احمد بِیلو ـ بزرگترین دانشگاه نیجریه ـ است. او را رهبر مستبصر شیعیان نیجریه مینامند.
در نیجریه به اهل سنّتی که شیعه شده اند مستبصر میگویند. ابراهیم قبل از رفتن به دانشگاه، علوم اسلامی را در حوزه های سنتیِ متعلق به مذهب مالکی، تحصیل کرده بود.
هنوز دانشجو بود که انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست. سال 1359 به ایران آمد و با شناخت انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی در زمینه تأسیس حکومت اسلامی به تشیع گرویده و به تحصیل در حوزه های علمیه شیعه مشغول شد.
با منش آرام و صلح جویی که داشت، در کمال آرامش و بدون هیچ تنشی، به تبلیغ گسترده تشیع در نیجریه پرداخت. تا جایی که همگان معتقدند رشد چشمگیر تشیّع و رسیدن جمعیت شیعیان به مرز 14 میلیون نفر، نتیجه زحمات اوست.
اما شیخ ابراهیم، با برگزاری مراسم روز قدس، مراسم شهادت امام رضا سلام الله علیه و پیاده روی عظیم اربعین در نیجریه باعث شد قدرت عمیق شیعه به رخ کشیده شود و دشمنان در کابوس نابودی غرق شوند. از همین رو ارتش مسیحی ـ صهیونیستی نیجریه به بهانه ای واهی، در روزهای پایانی ماه صفر به خیل عزاداران در حسینیه بقیه الله زاریا حمله ور شد و علاوه بر کشتار بی رحمانه 30 نفر از شیعیان، 2 پسر دیگر شیخ ابراهیم را نیز به شهادت رساند تا او را پدر 5 شهید کند. ضمن آنکه شیخ زکزاکی و همسر وی را نیز بازداشت کرد.
جالب است که جرم شیخ، ایجاد مزاحمت برای دیگران و قصد ترور فرمانده ارتش بود. این در حالی ست که گروه بوکوحرام، رسماً به آدم ربایی و حمله به فرمانده ارتش مبادرت کرد و ابوبکر شکائو، فرمانده آن هرگز حتّی برای لحظه ای بازداشت نشد.
اکنون با گذشت چیزی حدود 6 ماه از بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی، هیچ اخبار موثقی در مورد آزادی یا حتی سلامتی وی در دست نیست و پیگیریهای دیپلماتیک برای کسب اطلاع از وضعیت وی هیچ نتیجه ای نداشته است؟ خاطره تلخ سکوت، در برابر بازداشت شیخ نمر، درس عبرت خوبی برای ما مسلمانان است. چه کنیم که از سکوت در برابر سرنوشت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، پشیمان نشویم؟

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
  • BoxerNap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group