جمهوری اسلامی و اختلاف طبقاتی

جمهوری اسلامی و اختلاف طبقاتی اسلام,جمهوری اسلامی,اختلاف طبقاتی,قاسمیان,ثریا,امام خمینی,مردم محروم,مرفهین,کودک کار,فقرا
8154

نمایش ویدئو در وب سایت شما

جمهوری اسلامی و اختلاف طبقاتی

برنامه ثریا مورخ چهارشنبه 14/11/94  به موضوع انقلاب اسلامی و اختلاف طبقاتی با حضور حجت الاسلام قاسمیان، مدیر حوزه علمیه مشکات و مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) اختصاص داشت. 

حجت الاسلام قاسمیان، اظهار داشت: اگر ما در انقلاب دوتا شعار جدی داده باشیم یکی از آنها استکبارستیزی است و دیگر دفاع از محرومین و مستضعفین و برداشتن فاصله‌های طبقاتی است؛ بحث عدالت اجتماعی واقعا روز به روز بدتر می‌شود و باید به این موضوع دقت کنیم عدالت اجتماعی، اختلاس، رانت، تورم و کودکان کار تقصیر آمریکا نیست؛ بدتر از همه این است که این نوع اشرافیت و فاصله‌های طبقاتی در بین مسئولین خودمان وارد شده است.

حضرت امام می‌فرمایند محرومیت‌زدایی عقیده و راه و رسم زندگی ماست؛ ما ۲۰۰ هزار خانواده مطلقا فقیر در تهران داریم و همچنین ۱۵ هزار کارتن‌خواب در پایتخت داریم و درکنار آن چندهزار پورشه و برج‌سازی در تهران داریم.

این جمله از امام را خطاب به مسئولین‌مان می‌‌خوانم که امام خمینی می‌فرمایند: «خدا نیاورد که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به حمایت از سرمایه‌داران گردد».

حجت‌السلام قاسمیان تاکید کرد: غالب مسئولین این محرومیت‌ها را نمی‌دانند؛ حاضرم در همین شهر تهران مسئولین را به خانه‌هایی ببرم که در همانجا بنشینند و زار زار گریه کنند و قسم می‌خورم که مسئولین از این خانه‌ها خبر ندارند!

وی در ادامه افزود: امیرلمومنین (ع) می‌فرمایند: «که اگر فقیر، فقیر است به این دلیل است که غنی؛ غنی است؛ خداوند قوت فقرا را در اموال اغنیا گذاشته است»، و این به این معنی نیست که ما به اغنیا بگوییم ترحم داشته باشید و به فقرا کمک کنید بلکه بحث این است که حق فقرا را به آنها باید بدهیم.

وقتی نمایندگان مجلس از منزلشان از بالاشهر تهران بیرون می‌آیند تا می‌گویند "جامعه ما"  باید بدانیم که منظورشان همان بالاشهرهای تهران است و از این قشر سراغ کارهای غیر اولویت دار می‌روند و اولویتی دارند که محرومین در آن نیستند بطور مثال فرض می‌کنیم که خرید یک هواپیمای قاره‌پیما اقتصادی است، مخاطب این خرید به دو درصد مردم کشور هم نمی‌رسند!

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group