نرم افزار مبدل نصب نیست.
قسمت دوم

مستند «فرمانده روح الله»

گزارش مشکل
Loading the player...
مستند «فرمانده روح الله»/ قسمت دوم مستند فرمانده روح الله,مستند فرمانده,فرمانده روح الله,بنی صدر,عزل بنی صدر,امام خمینی,جنگ تحمیلی,دفاع مقدس,منافقین,گروهک,ترور
9192

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 مستند «فرمانده روح الله»/ قسمت دوم
مستند  "فرمانده روح الله " تلاش کرده است با تبیین اندیشه های دفاعی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
بررسی شرایط سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی ،چراغ سبز و  کمک نظامی و اقتصادی نظام سلطه به دیکتاتور رژیم بعث صدام ، بی توجهی نظام بین الملل به جنایات همه جانبه صدام،  تلاش ایران برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی،  همراهی تجهیزاتی  و اطلاعاتی کشورهای غربی برای رساندن سلاح های نامتعارف به صدام ، شهادت طلبی مردم ایران اسلامی و حوادث سیاسی و دفاعی منجر به پذیرش قطعنامه 598 از جمله محورهای این مستند است .
مصاحبه با فرماندهان ارتش و سپاه ، استفاده از تصاویرمنتشر نشده و بازخوانی آرشیو صوتی و تصویری شبکه های تبلیغاتی نظام سلطه در دوران دفاع مقدس از جمله  بخش های مستند فرمانده روح الله است . این مستند در هشت قسمت تهیه شده و مدت هر قسمت از آن نیز حدود 15 دقیقه است . 
بازخوانی قسمت  دوم  مستند " فرمانده روح الله"
امام خمینی  25 ابان  59 : اینهایی که نق می زنند چه می کنند چه غلطی می کنند  کدام از اینها رفتند به جبهه  ، آقا نقشه است شما را به بازی گرفتند روزنامه ها را به بازی گرفتند جبهه هار ا به بازی گرفتند نقشه است که شما ها را از هم جدا کنند  دولت را از ملت ، ملت را از دولت ، رئیس جمهور از مردم و مردم را از او ، حالا به تدریج آن روزی که دستشان برسد اول کسی که در دولتی ها کشته شود همین رئیس جمهور است چشمهایتان را باز کنید.
در اوج نگرانی های  امام از دست اندازی ها و مانع تراشی های جناح لیبرال ضد انقلاب آن هم در کوران جنگ ،سوسنگرد نیز به محاصره کامل در می آید، قرار است عملیات شکستن محاصره سوسنگرد با محوریت تیپ 2 لشکر 92 زرهی ارتش در 26 آبان 59 آغاز شود اما نیمه های شب آیت الله خامنه ای نماینده امام در شورای عالی دفاع  مطلع می شود که رئیس جمهور بنی صدر حضور تیپ 2 را منع کرده است، سرانجام محاصره سوسنگرد چه می شود؟
آیت الله خامنه ای: تازه خوابم برده بود که دیدم شهید چمران آمده پشت در اتاق من ، محکم  در می زنند  فلانی  پا شو ، گفت طرح به هم خورد ،  از دزفول خبررسیده  تیپ  2 لشکر 92 را لازم داریم و نمی توانیم بدهیم ، یعنی نیروی حمله ور اصلی ،  وقتی این گرفته شود اصلاحمله تعطیل می شود . دو نامه نوشتم یکی، یک و نیم بعد نصف شب  و دیگر ساعت  2 ، اولی را به سرهنگ قاسمی فرمانده لشکر 92 نوشتم  .
سرهنگ قاسمی فرمانده لشکر 92 زرهی اهواز در فتح سوسنگرد: "جونان ما در سوسنگرد حداکثر تا صبح مقاومت خواهند کرد و صبح زود اگر ما قدری بار دشمن را سبک نکنیم همه نابود خواهند شد و شهر کاملا سقوط خواهد کرد به نظر و تشخیص ما باید با همان روال که صحبت شد پیش برود تیپ آماده باشد که صبح  وارد عمل شود  در غیر این صورت مسئولیت سقوط سوسنگرد با هر کسی است که از این تصمیم عدول کرده است" .
دشمن با کمک عوامل خود در داخل تلاش دارد سناریوی ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه و صفوف دفاعی ایران را کلید  بزند امام با هوشیاری کامل به میدان می آید .
امام  خمینی  15  آذر  59 : همه شماها لشکر های اسلامی هستند  همه شما ارتش  امام زمان (عج ) هستید توجه کنید که آن اداب اسلامی را حفظ کنید ، با هم اختلاف نکنید  ، دشمن می خواهد بین این گروه های مجهز برای جهاد اختلاف بیندازد" .

جنگ روانی امریکا در بیان اعلام ناتوانی دفاعی ایران
جنگ روانی امریکا در بیان اعلام ناتوانی دفاعی ایران هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد.
شبکه CBS: «منابع پنتاگون می گویند بر اساس آنچه که در حال حاضر درخصوص توانایی نظامی ایران می دانیم تهدید ایران مبنی بر مین گذاری تنگه هرمز نمی تواند عملی شود، این منابع در پنتاگون می گویند ایران ابزار مورد نیاز را برای مین گذاری در تنگه هرمز در اختیار ندارد،  نه امریکا نه هیچ کشور دیگر تجهیزات را که برای مین گذاری در مناطق آبی مورد نیاز هستند به ایران نفروخته اند».
صدام این روزها قصد دارد با کمک ضد انقلاب و ستون پنجم خود، مردم عرب زبان کشورمان را علیه انقلاب و نظام تحریک کند، صدام حسین در یک مصاحبه، مهم ترین علت تجاوزش به ایران را دفاع از ملت عربی عنوان می کند.
امام  خمینی 5 دی  59 : "کشتارهایی که به وسیله این حزب منفور  و صدام کافر بر برادرهای اعراب ما وارد شده است بیشتر از آن است که بر بردارهای  عجم ما وارد شد، اگر این مرد فاسق و کافر در ادعای خودش راست می گفت نباید مراکزی که مجتمع عرب است ، زن ،  بچه ، پیر و برنا را آنطور سرکوب کند  و اگر چنانچه با عجم دشمنی داشت چرا عرب را بیشتر مورد هجمه قرار داد این مشت او را باز می کند که نه، مسئله عرب نیست مسئله نوکری ابرقدرت‌هاست ".
نخستین زمستان جنگ فرا رسیده و تحرکات طرفین درگیر در جنگ کاهش یافته است، نیروهای ایرانی تلاش می کنند رفتار نظامی بعثی ها را در مناطقی همچون سوسنگرد،‌ اهواز، ارتفاعات الله‌اکبر و چندین مناطق دیگر ناکام بگذارند.
بسیاری از مردم و علما از سکون و رکودی که در جبهه ها حاکم شده است گلایه دارند، ارتش و سپاه چاره اندیشی می کنند ونخستین عملیات مشترک ارتش و سپاه امروز 15 دی 59 در منطقه هویزه در جنوب غربی شهر سوسنگرد آغاز می شود.

قدردانی امام از هماهنگی و انسجام بین رزمندگان
رزمندگان اسلام طی دو روز عملیات نتایج امیدبخشی را به دست می آورند؛  امام نیز از هماهنگی و انسجام بین رزمندگان قدردانی می کنند.
شبکه CBS: "یک مقام امریکایی گفت انتظار می رود فرانسه فروش تسلیحات و تجهیزات جنگی را به رژیم صدام افزایش دهد همچنین ممکن است ایتالیا هم برای انجام چنین اقدامی برنامه ریزی کند".
همانطور که ملاحظه کردید هنوز شش ماه از آغاز جنگ تحمیلی  نگذشته است که دایره کمک های غرب به رژیم بعث  هر روز شعاع وسیع تری می یابد اما برای ایران هر روز این حلقه تنگ تر می شود، رهبر انقلاب تحریم را عاملی برای به چرخه در آمدن  همه فعالیت های کشور در ابعاد مختلف می دانند.
امام خمینی 26 بهمن  59 : " همین تحریم اقتصادی برای شما یک تحفه آسمانی بود که فکرهای متفکران ما را به راه انداخت و بحمدالله  رو به خودکفایی می رود " .

آیا عراقی ها از اقدام خود در حمله ایران پشیمان شده اند؟
ادبیات صلح و آتش بس  بار دیگر با گذشت شش ماه از جنگ در لابه لای اظهارات مقامات رژیم بعث شنیده می شود، آیا عراقی ها از اقدام خود در حمله ایران پشیمان شده اند؟
شبکه CBS : «سعدون حمادی وزیر امور خارجه عراق گفت بغداد پیشنهاد آتش بس را  مطرح کرده است اما این پیشنهاد مورد پذیرش قرار نگرفته است».
امام خمینی در دیدار امروز خود با رؤسای جمهور و مقامات عالی رتبه هشت کشور اسلامی که برای مذاکرات صلح به تهران آمده اند صراحتاً تاکید می کنند صلح بین اسلام و کفر معنی ندارد.
امام خمینی 10 اسفند  59:  "شما به همین یک واژه که خداوند به شما و همه مسلمین امر فرموده   که اگر چنانچه یک طایفه از مسلمین به طایفه دیگر تجاوز کرد باید با او مقاتله کنید تجاوز را ببینید و  بفرستید اگر خود وقت ندارید نمایندگانی تعیین کنید و به سرحداتی که مورد تجاوز  اینهاست بفرستید در قبرستان‌هایی که برای ما تشکیل دادند و قبرهایی که ما از شهدا داریم و آوارگانی که ما در غرب و جنوب داریم ببینید که آیا ما تجاوز کردیم یا آنها، اگر تشخیص دادید ما تجاوز کردیم با ما جنگ کنید اگر تشخیص دادید که آنها تجاوز کردند با آنها جنگ  کنید". 
ولایتی  وزیر امور خارجه در دوران جنگ تحمیلی: "هیئت های میانجی  چیزی فراتر از این نمی گفتند یعنی همان قطعنا مه  479 سازمان ملل ملاک بود و درخواست عراقی ها که مظلوم نمایی می کردند یعنی سعدون حمادی، صدام و دیگران می گفتند ما طرفدار آتش بس هستیم ولی این نکته بسیار بدیهی را ذکر نمی کردند که خاک ایران در اشغال ماست این را به نوعی تجاهل می کردند". 
اختلافات مجلس با رئیس جمهور بنی صدر به اوج خود رسیده است. او در ستون کارنامه روزنامه انقلاب اسلامی به امام اهانت می کند،  کمی آن طرف تر در حالی که هنوز آبادان در محاصره است اختلاف افکنی جریان بنی صدر و منافقین در داخل تشدید شده است و جبهه ها عملا راکد است. جریانی  به دنبال ایجاد اختلاف میان نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام است .
بنی صدر: "دل خوش کرده است به قبضه حکومت هشدار می دهم" . 

حکم  عزل بنی صدر به وسیله امام  امضا می شود
رهبر انقلاب با جمع بندی رفتارهای بنی صدر امروز نظر نهایی خود را درباره عزل بنی صدر با آقایان بهشتی، خامنه ای و هاشمی رفسنجانی در میان می گذارد سرانجام  حکم  عزل بنی صدر به وسیله امام  امضا می شود، ‌رهبر کبیر انقلاب تاکید می کنند که خبر به صبح فردا نماند و همین لحظه از رادیو خوانده شود.
فرماندهان ارتش به دستور امام به جماران فرا خوانده می شوند ایشان تاکید می کنند هیچ قضیه ای اتفاق نیفتاده و باید کارهای اساسی را به ثمر رساند.
منافقین با عدم کفایت سیاسی بنی صدر و عزل او ترور مسئولان جمهوری اسلامی را در دستور کار خود  قرار می دهند.
مسعود رجوی: "من از سال  1981 تا  1986 (1360 تا  1365 )  همانطور که می دانید در فرانسه (پاریس) نبودم در آن سال‌ها دشمنی به این گونه با ما نبوده است کسی که به ما تروریست نمی گفت  در حالی که هم کاخ سفید می دانست و هم الیزه که باهاشون در ارتباط بودیم که ساختمان حزب جمهوری اسلامی را چه کسی در ایران منفجر کرده و چه کسی و چه جریانی رئیس جمهور و نخست وزیر این رژیم را از بین برد آنها خوب می دانستند ولی به ما تروریست نمی گفتند ابدا".
کارتر رئیس جمهور سابق امریکا  که کینه عجیبی از انقلاب  اسلامی  دارد در سفر به اوساکای ژاپن امام خمینی را متهم کرد که به دین اسلام خیانت کرده و اصول و مبانی اسلام را زیر پا گذاشته است پاسخ امام به کارتر در دیدار امروز با مسئولان حاوی نکات لطیفی است .
امام خمینی 16 شهریور  60 :«اسلام شناسی تقریبا یک تورم است. صدام هم اسلام شناس بود آقای سادات هم جزو اسلام شناس هاست که  تشخیص می دهند که فلان امر موافق اسلام است یا نه . اخیرا هم آقای کارتر جزو اسلام شناس ها شده است. در یک جلسه ای که مسافرت کرده گفته ‌این کارهایی که در ایران فلانی می کند موافق اسلام نیست. معلوم شد که ما اسلام شناس داریم که به ابعاد اسلام شناسی اضافه می شود فردا بگین هم اسلام شناس می شود. شما که نمی دانید اسلام را با صاد می نویسند یا با سین می نویسند".
نه ماه از دستور امام بر شکستن محاصره آبادان می گذرد عملیات ثامن الائمه که از 15 شهریور 60 آغاز شده است امروز  پنجم مهر به ثمر می نشیند و حصر آبادان  شکسته می شود.
آیت الله خامنه ای  4 مهر  69: "معلوم بود که اگر آبادان می رفت روحیه ها هم باآبادان می‌رفت،  اهواز هم قابل دفاع نبود آن روز دشمن در  10 - 12 کیلومتری اهواز بود امام آن نقطه اصلی را پیدا کردند که باید حصر آبادان شکسته شود و شکسته شد".
 
 
 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
  • BoxerNap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group