نرم افزار مبدل نصب نیست.

مناظره هسته ای متفاوت آقایان فواد ایزدی و ناصر هادیان در برنامه تیتر امشب

گزارش مشکل
Loading the player...
مناظره هسته ای متفاوت آقایان فواد ایزدی و ناصر هادیان در برنامه تیتر امشب ​برنامه تیتر امشب 19 خرداد، در نوع خود برنامه مهمی به شمار می رود، چرا که سخنانی مهمی به صورت زنده در رسانه ملی مطرح شد که بعضا برای اولین بار شنیده می شد. اگر تمام مناظره را کنار بگذاریم و به این جمله ناصر هادیان توجه کنیم که: «تنها یکی از اهداف توافق، رفع تحریم‌هاست؛ اما غیر امنیتی سازی ایران، عادی شدن شرایط و شکستن اجماع بین‌المللی علیه ایران بسیار مهم‌تر از رفع تحریم‌هاست.» برای اهمیت این مناظره کافی است. از طرفی فواد ایزدی نکاتی مهم و حساس را در باب پروتکل الحاقی بیان می دارد که مسائل جاری در مذاکرات را بسیار روشن تر می سازد. در ادامه بخش های از سخنان مناظره کنندگان را آورده ایم که مطالعه آنها قطعا خالی از لطف نیست: فواد ایزدی: - توجه هم داشته باشیم آمریکا دو حزبی است و هر کدام از این احزاب، در زمان لازم می‌توانند زیر مذاکرات و زیر میز بزنند. - چگونگی دسترسی‌های بیشتر مشخص نیست و ما درباره‌ی آن توافق کرده‌ایم که فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی، امتیازات دیگری بدهیم. در حالی که طرف مقابل می‌گوید ما می‌خواهیم با تعدادی از افراد مصاحبه کنیم و من امیدوارم این اتفاق برای کشور نیافتد. - هدف ما این است که تحریم‌ها را لغو کنیم اما هدف طرف مقابل این است که پرونده را به درازا بکشاند، تحریم‌ها را حفظ کند و به بهانه‌ی پرونده‌ی هسته‌ای به سایت‌های نظامی ما دسترسی پیدا و اطلاعات جمع آوری کند. - هدف ما لزوماً نباید رسیدن به توافق باشد بلکه هدف ما باید برداشته شدن تحریم‌ها باشد، در حالی که این امر اتفاق نمی‌افتد و فقط قرار است تحریم ها تعلیق شود. - بخشی از نخبگان و استادان دانشگاه ما این تفکر را دارند‌ که ارزش تعامل ایران و آمریکا بیشتر از موضوع هسته‌ای است، در حالی که تلاش آمریکا این است که فضای ایران را بیشتر امنیتی کند. ناصر هادیان: - ما اجرای داوطلبانه‌ی پروتکل را پذیرفته‌ایم و آن را انجام خواهیم داد و برای این کار و نیز پاسخگویی به پی ام دی فعلاً ضرورتی نیست که مجلس آن را تصویب کند، بلکه وقتی که ما پاسخگو باشیم و داوطلبانه آن را اجرا کنیم همین کافی است. - هم اکنون بیش از ۱۲۰ کشور این پروتکل را بر اساس مصالح خودشان بررسی و آن را امضاء کرده‌اند، البته در این مسئله باید نکات منفی و مضرات آن را در نظر بگیریم که آیا امضای آن به نفع یا به ضرر ماست. - در شرایط فعلی که تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال شده و اجماع بین‌المللی ضدّ ما شکل گرفته است، دوستان ما در منطقه و مردم ما تحت فشارند. گرچه ما مستأصل نشده‌ایم و می‌توانیم سال‌های دیگر هم مقاومت کنیم اما راه حل شما در مقام تصمیم گیر در مملکت چیست؟ - هر جایی که مواد هسته‌ای به کار برده شده باشد، چه آن مکان سایت نظامی باشد و چه غیر نظامی، می‌تواند بازرسی شود. مناظره هسته ای,پروتکل الحاقی,فواد ایزدی,ناصر هادیان,مناظره ایزدی هادیان,تیترامشب,مذاکرات هسته ای
8361

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

مناظره هسته ای متفاوت آقایان فواد ایزدی و ناصر هادیان در برنامه تیتر امشب

 برنامه تیتر امشب 19 خرداد، در نوع خود برنامه مهمی به شمار می رود، چرا که سخنانی مهمی به صورت زنده در رسانه ملی مطرح شد که بعضا برای اولین بار شنیده می شد. اگر تمام مناظره را کنار بگذاریم و به این جمله ناصر هادیان توجه کنیم که:
«تنها یکی از اهداف توافق، رفع تحریم‌هاست؛ اما غیر امنیتی سازی ایران، عادی شدن شرایط و شکستن اجماع بین‌المللی علیه ایران بسیار مهم‌تر از رفع تحریم‌هاست.»
برای اهمیت این مناظره کافی است.
از طرفی فواد ایزدی نکاتی مهم و حساس را در باب پروتکل الحاقی بیان می دارد که مسائل جاری در مذاکرات را بسیار روشن تر می سازد.
در ادامه بخش های از سخنان مناظره کنندگان را آورده ایم که مطالعه آنها قطعا خالی از لطف نیست:
فواد ایزدی:
- توجه هم داشته باشیم آمریکا دو حزبی است و هر کدام از این احزاب، در زمان لازم می‌توانند زیر مذاکرات و زیر میز بزنند.
- چگونگی دسترسی‌های بیشتر مشخص نیست و ما درباره‌ی آن توافق کرده‌ایم که فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی، امتیازات دیگری بدهیم. در حالی که  طرف مقابل می‌گوید ما می‌خواهیم با تعدادی از افراد مصاحبه کنیم و من امیدوارم  این اتفاق برای کشور نیافتد.
- هدف ما این است که تحریم‌ها را لغو کنیم اما هدف طرف مقابل  این است که پرونده را به درازا بکشاند، تحریم‌ها را حفظ کند و به بهانه‌ی پرونده‌ی هسته‌ای به سایت‌های نظامی ما دسترسی پیدا و اطلاعات جمع آوری کند.
- هدف ما لزوماً نباید رسیدن به توافق باشد بلکه هدف ما باید برداشته شدن تحریم‌ها باشد، در حالی که این امر اتفاق نمی‌افتد و فقط قرار است تحریم ها تعلیق شود.
- بخشی از نخبگان و استادان دانشگاه ما این تفکر را دارند‌ که ارزش تعامل ایران و آمریکا بیشتر از موضوع هسته‌ای است، در حالی که  تلاش آمریکا این است که فضای ایران را بیشتر امنیتی کند.
ناصر هادیان:
- ما اجرای داوطلبانه‌ی پروتکل را پذیرفته‌ایم و آن را انجام خواهیم داد و برای این کار و نیز پاسخگویی به پی ام دی فعلاً ضرورتی نیست که مجلس آن را تصویب کند، بلکه وقتی که ما پاسخگو باشیم و داوطلبانه آن را اجرا کنیم  همین کافی است.
- هم اکنون بیش از ۱۲۰ کشور این پروتکل را بر اساس مصالح خودشان بررسی و آن را امضاء کرده‌اند، البته در این مسئله باید نکات منفی و مضرات آن را در نظر بگیریم که آیا امضای آن به نفع یا به ضرر ماست.
- در شرایط فعلی که تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال شده و اجماع بین‌المللی ضدّ ما شکل گرفته است، دوستان ما در منطقه و مردم ما تحت فشارند. گرچه ما مستأصل نشده‌ایم و می‌توانیم سال‌های دیگر هم مقاومت کنیم اما راه حل شما در مقام تصمیم گیر در مملکت چیست؟
- هر جایی که  مواد هسته‌ای به کار برده شده باشد، چه آن مکان سایت نظامی باشد و چه غیر نظامی، می‌تواند بازرسی شود.

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group