نرم افزار مبدل نصب نیست.

حقیقت ممنوعه ، پنهان در ورای اسلام هراسی در غرب

گزارش مشکل
Loading the player...
حقیقت ممنوعه ، پنهان در ورای اسلام هراسی در غرب به گزارش ایرنا ، حمله روز چهارشنبه به دفتر نشریه طنز 'شارلی ابدو' به دستاویزی برای ترویج اسلام هراسی از سوی برخی رسانه های غربی تبدیل شد. برخی سازمان ها و موسسات غربی مانند موسسه موسوم به 'اسلامی شدن آمریکا را متوقف کنید' (SIOA) و موسسه 'ابتکار دفاع از آزادی' بودجه های خاصی برای ترویج اسلام هراسی دارند و برخی از رسانه های غربی نیز از حوادثی مانند حادثه تروریستی اخیر در پاریس به عنوان فرصتی برای دامن زدن به اسلام هراسی استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از کشورها، سازمان ها و مجامع رسمی اسلامی بر محکومیت تمام اشکال تروریسم تاکید دارند،از همان ابتدای ماجرا برخی از رسانه های غربی با تاکید بر نمادهایی مانند سردادن شعار 'الله اکبر' هنگام حمله به دفتر نشریه درصدد ایجاد ارتباطی ذهنی بین این حمله تروریستی در قلب اروپا با نمادهای اسلامی برآمدند. بسیاری از نهادها و شخصیت های اسلامی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی ، شورای مسلمانان فرانسه و کشورهای اسلامی از مالزی تا ایران و مصر و عربستان و اردن و بسیاری حادثه پاریس را محکوم کردند. در این میان تنها گروه های ترویستی مانند داعش و الشباب سومالی وابسته به القاعده از عاملان حمله تروریستی در پاریس تمجید کرده اند. در این حال برخی رسانه های غربی بدون اشاره به موضع کشورهای اسلامی و نهادهای معتبر جهان اسلام در قبال این حادثه ، به برجسته سازی نمادهای اسلامی در جریان پوشش خبری این ماجرا ادامه می دهند. روزجمعه با اعلام مقامات پلیس فرانسه مبنی برشناسایی محل اختفای متهمان در ساختمانی درمنطقه 'دامارتن آن گوئل' (Dammartin-en-Goele) ، برخی رسانه ها تاکید روی 'شهادت طلبی' متهمان را در دستور کار خود قرار دادند. این رسانه ها از قبیل 'بی بی سی' و 'سی ان ان' گزارش دادند که متهمان، اقدام به گروگان گیری در یک ساختمان تجاری که ظاهرا متعلق به یک شرکت انتشاراتی است، کرده و درتماس با رسانه های فرانسه گفته اند که عضو 'القاعده یمن' و آماده شهادت هستند. ارتباط مفهوم شهادت با تروریسم و نوعی برخورد مضحکه آمیز با مقوله شهادت نیز در ورای اخبار و گزارش های رسانه های غربی دیده می شود. شبکه خبری بی بی سی در گفت وگوی زنده با یک استاد دانشگاه نظر او را جویا شد که وی پاسخ داد: این افراد مسلما خواستار کشته شدن و شهادت نیستند و اگر نه در 48 ساعت گذشته امکان این کار را داشتند. این استاد دانشگاه در گفت و گو با بی بی سی افزود: این افراد به دلیل نزدیکی محل گروگان گیری با فرودگاه 'شارل دوگل' احتمالا خواستار خارج شدن از فرانسه هستند. از سوی دیگر ، از روز چهارشنبه و آغاز ماجرا در فرانسه ، برخی از رسانه های تندروی غربی نیز درصدد ماهی گرفتن از آب گل آلود بر آمدند. نشریه تندروی آمریکایی 'نیویورک پست' چهارشنبه شب مدعی شد که سیاست مماشات فرانسه با مسلمانان شکست خورده و باید سیاست های تندتری علیه اسلام گرایی در فرانسه اتخاذ شود. اسلام هراسی,حقیقت ممنوعه,حمایت فرانسه از تروریست,حمایت غرب از تروریست,گروگانگیری,حمایت فرانسه از مخالفان سوری,اسلام ستیزی
5858

نمایش ویدئو در وب سایت شما

حقیقت ممنوعه ، پنهان در ورای اسلام هراسی در غرب


به گزارش ایرنا ، حمله روز چهارشنبه به دفتر نشریه طنز 'شارلی ابدو' به دستاویزی برای ترویج اسلام هراسی از سوی برخی رسانه های غربی تبدیل شد.
برخی سازمان ها و موسسات غربی مانند موسسه موسوم به 'اسلامی شدن آمریکا را متوقف کنید' (SIOA) و موسسه 'ابتکار دفاع از آزادی' بودجه های خاصی برای ترویج اسلام هراسی دارند و برخی از رسانه های غربی نیز از حوادثی مانند حادثه تروریستی اخیر در پاریس به عنوان فرصتی برای دامن زدن به اسلام هراسی استفاده می کنند.

در حالی که بسیاری از کشورها، سازمان ها و مجامع رسمی اسلامی بر محکومیت تمام اشکال تروریسم تاکید دارند،از همان ابتدای ماجرا برخی از رسانه های غربی با تاکید بر نمادهایی مانند سردادن شعار 'الله اکبر' هنگام حمله به دفتر نشریه درصدد ایجاد ارتباطی ذهنی بین این حمله تروریستی در قلب اروپا با نمادهای اسلامی برآمدند.

بسیاری از نهادها و شخصیت های اسلامی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی ، شورای مسلمانان فرانسه و کشورهای اسلامی از مالزی تا ایران و مصر و عربستان و اردن و بسیاری حادثه پاریس را محکوم کردند.

در این میان تنها گروه های ترویستی مانند داعش و الشباب سومالی وابسته به القاعده از عاملان حمله تروریستی در پاریس تمجید کرده اند.

در این حال برخی رسانه های غربی بدون اشاره به موضع کشورهای اسلامی و نهادهای معتبر جهان اسلام در قبال این حادثه ، به برجسته سازی نمادهای اسلامی در جریان پوشش خبری این ماجرا ادامه می دهند.

روزجمعه با اعلام مقامات پلیس فرانسه مبنی برشناسایی محل اختفای متهمان در ساختمانی درمنطقه 'دامارتن آن گوئل' (Dammartin-en-Goele) ، برخی رسانه ها تاکید روی 'شهادت طلبی' متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.

این رسانه ها از قبیل 'بی بی سی' و 'سی ان ان' گزارش دادند که متهمان، اقدام به گروگان گیری در یک ساختمان تجاری که ظاهرا متعلق به یک شرکت انتشاراتی است، کرده و درتماس با رسانه های فرانسه گفته اند که عضو 'القاعده یمن' و آماده شهادت هستند.

ارتباط مفهوم شهادت با تروریسم و نوعی برخورد مضحکه آمیز با مقوله شهادت نیز در ورای اخبار و گزارش های رسانه های غربی دیده می شود.

شبکه خبری بی بی سی در گفت وگوی زنده با یک استاد دانشگاه نظر او را جویا شد که وی پاسخ داد: این افراد مسلما خواستار کشته شدن و شهادت نیستند و اگر نه در 48 ساعت گذشته امکان این کار را داشتند.

این استاد دانشگاه در گفت و گو با بی بی سی افزود: این افراد به دلیل نزدیکی محل گروگان گیری با فرودگاه 'شارل دوگل' احتمالا خواستار خارج شدن از فرانسه هستند.

از سوی دیگر ، از روز چهارشنبه و آغاز ماجرا در فرانسه ، برخی از رسانه های تندروی غربی نیز درصدد ماهی گرفتن از آب گل آلود بر آمدند.

نشریه تندروی آمریکایی 'نیویورک پست' چهارشنبه شب مدعی شد که سیاست مماشات فرانسه با مسلمانان شکست خورده و باید سیاست های تندتری علیه اسلام گرایی در فرانسه اتخاذ شود.

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DavidSob
  • RobertItaft
  • KarenHer
  • summarTraix
  • Angeldut
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group