نرم افزار مبدل نصب نیست.

پرس تی‌وی: ترکیه باید در برابر مرگ خبرنگار این شبکه پاسخ‌گو باشد

گزارش مشکل
Loading the player...
3691

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

حمید رضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی می‌گوید «مرگ مشکوک» خبرنگار این شبکه در ترکیه حادثه‌ای غم‌انگیز «برای همه‌ کسانی است که به دنبال حقیقت هستند.»

عمادی این سخنان را پس از مرگ مشکوک سرنا شیم، خبرنگار پرس تی‌وی در ترکیه بیان کرد.

سرنا شیم روز یک‌شنبه (۲۷ مهر، ۱۹ اکتبر) در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه در یک حادثه مشکوک رانندگی جان خود را از دست داد.

عمادی با اشاره به نقش ترکیه در بحران منطقه گفت: «سرنا در گزارش زنده خود به پرس تی‌وی گفته بود که به جاسوسی برای مخالفان دولت آنکارا متهم شده است تنها به این دلیل که به جهان گفت چگونه آنکارا با تروریست‌ها در سوریه و عراق همکاری می‌کند و مانع از ورود مبارزان کرد به کوبانی و کمک به مبارزان این منطقه برای نبرد علیه داعش می‌شود.»

سرنا شیم روز جمعه به پرس تی‌وی گفت آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالا به دلیل تهیه برخی گزارش‌ها درباره موضع این کشور در قبال تروریست‌های تکفیری داعش در کوبانی به جاسوسی متهم کرده و نگران است که دستگیر شود.

عمادی مرگ سرنا شیم در یک حادثه رانندگی را استدلالی کودکانه دانست و تصریح کرد: «سازمان اطلاعات ترکیه سرنا را برای این گزارش تهدید و او را به جاسوسی متهم کرد و دو روز بعد سرنا در یک حادثه رانندگی کشته می‌شود. اکنون قرن بیست‌ویکم است و کسی این استدلال‌های کودکانه ترکیه را نمی‌پذیرد که خبرنگار منتقد سیاست‌های آنکارا در یک حادثه رانندگی کشته شده است.»

مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی تاکید کرد: «به اعتقاد ما دولت ترکیه باید برای این حادثه در برابر جامعه بین‌المللی پاسخگو باشد و باید علت آن را به طور دقیق بررسی کند.»

عمادی با اشاره به تابعیت امریکایی سرنا شیم افزود او در خاک ترکیه «در یک حادثه بسیار مشکوک کشته شد. ما منتظر واکنش دولت امریکا و درخواست این کشور از ترکیه برای شفاف‌سازی علت این حادثه هستیم.»

وی گفت سرنا شیم تنها به دلیل «انتقاد از کشوری خاص که با حمایت از تروریست‌ها در سوریه و عراق در حال ایجاد هرج و مرج در منطقه است» هرگز نمی‌تواند به لبنان بازگردد و دو کودک خود را ببیند.

عمادی تاکید کرد: «پرس تی‌وی حق دارد به لحاظ قانونی این موضوع را پیگیری کند.»

این در حالی است که ۵ مهر ۱۳۹۱ (۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲) نیز مایا ناصر، خبرنگار پرس تی‌وی در سوریه، بر اثر اصابت گلوله يک تک‌تيرانداز پیکارجو به گردن و قفسه سینه او کشته شد. 

عمادی از سازمان‌های «به اصطلاح» حقوق بشری به دلیل خودداری از محکوم کردن کشتار خبرنگارانی همچون مایا ناصر به شدت انتقاد کرد.

وی علت کشتار این خبرنگاران را استقلال آن‌ها در پوشش خبری تحولات و حقایق جاری در جهان دانست و گفت: «آن‌ها فقط حقایق را گزارش دادند نه آن چیز که رسانه‌های امریکایی از آن‌ها می‌خواستند گزارش دهند.»

شیم شهروند امریکایی-لبنانی بود که پیشتر در لبنان، عراق و اوکراین برای پرس تی‌وی گزارش تهیه می‌کرد.

وی اخبار مربوط به کوبانی و درگیری گروه تروریستی داعش با مبارزان کرد سوریه را از خاک ترکیه گزارش می‌داد.

وی پس از تهیه گزارشی در شهر سوروچ، در استان اورفا ترکیه در حال بازگشت به هتل محل اقامت خود بود که خودروی وی با یک کامیون تصادف کرد. هویت و محل راننده کامیون مشخص نیست.

سرنا شیم می‌گفت از معدود خبرنگارانی است که به دنبال اخبار ورود پیکارجویان به سوریه از طریق خاک ترکیه است. وی همچنین گفت تصاویری دریافت کرده است که پیکارجویان را سوار بر کامیون‌های «سازمان جهانی غذا» و دیگر سازمان‌های غیر دولتی نشان می‌دهد که از مرز ترکیه می‌گذرند و وارد سوریه می‌شوند.

عمادی از سکوت خبری رسانه‌هایی جهان درباره مرگ خبرنگار پرس تی‌وی انتقاد کرد و گفت این سکوت رسانه‌ای پیامی برای روزنامه‌نگاران مستقلی همچون سرنا شیم است. 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DavidSob
  • RobertItaft
  • KarenHer
  • summarTraix
  • Angeldut
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group