نرم افزار مبدل نصب نیست.

انگلیس و آمریکاباید بودجه صد سال ایران راغرامت بدهند

گزارش مشکل
Loading the player...
عباسی,غرامت,انگلیس,آمریکا,کودتا
11505

نمایش ویدئو در وب سایت شما

حسن عباسی گفت:دولت انگلیس باید 14 تریلیون دلار بابت اقداماتی که از دوره مشروطه به این سو انجام داده است به ایران بپردازد.کشور آمریکا نیز بابت اشغال ایران و نابود کردن زیرساخت‌های اقتصادی در دوره جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد، غارت منابع زیرمینی و زیرزمینی در دوره پهلوی، و بعد از آن هم در این 34 سال با حمایت از جنگ و ضربه به ساختار اجتماعی و اقتصادی ایران با محاصره اقتصادی و تحریم باید 11 تریلیون دلار به ایران بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش سندی در نشریه فارین پالسی، منتشر می‌شود که حاوی اعترافات آمریکایی‌ها در سال 1988 به نقش داشتن در دادن اطلاعات موقعیتی و امنیتی نیروهای ایرانی به رژیم بعث در جنگ تحمیلی و زمینه‌سازی مستقیم آمریکایی‌ها برای حمله شیمیایی به ایران اختصاص دارد. در این اسناد منتشرشده، تصریح شده است که آمریکا با وجود آگاهی از تصمیم رژیم صدام برای حمله شیمیایی به ایران اطلاعات موقعیتی ایران را در اختیار عراق قرار می‌دهد و از طرف دیگر با کمک اطلاعاتی مانع پیروزی ایران در یک عملیات با احتمال موفقیت بالا می‌شود.

نادر طالب‌زاده بحث این هفته را با این سوال شروع کرد: دوست داریم در این برنامه از این حرف بزنیم که چرا ما در مورد حقوق ایران دائما در حال تعللیم. برای کار نکرده تحریم می‌شویم و برای بلایی که به سرمان آمده است سکوت می‌کنیم.یک فرهنگ بازپس‌گیری حقوق ایران باید به وجود بیاید، فرهنگی که ما را نهایتا به سمت مساله تاریخی و مهم غرامت و بازپس‌گیری آن بکشاند.

حسن عباسی صحبت‌های خود را این‌گونه شروع کرد: غرامت امروز دیگر تبدیل به یک فرهنگ در ملت‌ها شده است. تببین غرامت امروز در حقوق بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، اما متاسفانه در کشور ما، به دلیل تعلل و کم‌کاری وزارت خارجه و قوه قضاییه به مساله غرامت کم‌توجهی شده است. البته همین کم‌کاری هم به مشکلات پیرامونی در مورد قانون‌گذاری و همین‌طور نبود فرهنگ این مساله مرتبط است.

عباسی ادامه داد: اولین اجلاس بزرگ مربوط به غرامت در سال 1990 در کشور غنا برگزار شد که به بیانیه غنا مشهور شد و غرامتی که برای آفریقا در نظر گرفته شد، 777 تریلیون دلار بود، این خسارتی بود که قرار شد آمریکا و اروپا به آفریقا بپردازند بابت غارت تاریخی منابع سرزمینی،طلاها الماس‌ها، کشتار انسان‌ها و انتقال ده تا دوازده میلیون برده . این عدد 16 برابر کل بودجه امسال اقتصاد کره زمین. 2 سال بعد در سال 2001 در اجلاس دوربان که علیه نژادپرستی رژیم صهیونیستی برگزار شد، این بیانیه دو سال قبل توسط سازمان ملل رسمی تلقی شد. امروز بعد از 14 سال 15 سال اگر بخواهیم خسارات ایران را حساب کنیم باید در همه دوره های تاریخی معاصر از قحطی و کشتار در جریان جنگ جهانی اول  و کودتای 28 مرداد تا قربانیان سلاح‌های شیمیایی و جنگ در ایران را در نظر بگیریم و رقمی بر حسب سه شاخص اندازه‌گیری غرامت ایرانیان را برآورد کنیم.

عباسی شیوه تعیین این رقم را بر حسب اندازه‌گیری سه شاخص دانست: شاخص اول نابودی منابع انسانی در اثر جنگ یا قحطی، شاخص دوم منابع روزمینی و زیرزمینی مادی مثل نفت، گاز، طلا، گندم... سومین شاخص هم صدمه به فرصت‌هاست مثلا در کودتای 28 مرداد تاریخ را تغییر دادند و فرصتی تاریخی را از ایران گرفتند و یا در قضایای منطقه فاو و کربلای 5 و سردشت و این جور اتفاقات، در واقع نتایج جنگ به سمتی رفت که خیلی از فرصت‌ها را گرفت.

طبق این شاخص‌ها عباسی معتقد بود اگر بخواهیم میزان غرامت ایران در مورد همین سند منتشرشده را اندازه‌گیری کنیم باید به میزان شهدا و جانبازان شیمیایی این اتفاق رجوع کنیم، منابع سرزمینی که از دست رفته‌اند و مهمتر از همه باید تاثیری که این اتفاق در ادامه جنگ و سرنوشت ملت و تاریخ ما داشته است را محاسبه کنیم.

عباسی ادامه داد: آمریکا امروز بنیاد علوی را در آمریکا مصادره می‌کند و می‌گوید ما پول این بنیاد را به قربانیانی عملیات‌های تروریستی که از سوی ایران جهت‌گیری شده‌اند غرامتی خواهیم داد.

عباسی گفت: کار ما امروز مطالبه عدالت است. نظام حقوقی این کشور باید وارد این قضایا شود. کارکرد اساسی دین قسط و عدل است و اگر این مخدوش شود این کارکرد از بین خواهد رفت. هیچ کس در جمهوری اسلامی نمی‌تواند از حق مردم کوتاه بیاید و اگر این اتفاق بیفتد کارکرد اساسی دین مخدوش خواهد شود. ما امروز مطابق حقوق بین‌المللی و حقوق کشور خودمان و حقوق کشور مهاجم باید به سمت مطالبه‌گری این خسارات عظیم بین‌المللی برویم.ما هنوز در حال تشییع شهدای شیمیایی هستیم. اما هنوز سعی نکرده‌ایم در سیستم ساختار حکومتی‌مان جایی برای مطالبه این مسیر باز کنیم.

*انگلیس باید 14 تریلیون دلار به ایران خسارت پرداخت کند، آمریکا 11 تریلیون دلار

تیم عباسی و پژروهشگرانش ظاهرا کاری تحقیقاتی در مورد میزان غرامت دوره صدساله اخیر به ایرانی‌ها هم شروع کرده‌اند و به نتایج جالبی رسیده‌اند: دولت انگلیس باید 14 تریلیون دلار بابت اقداماتی که از دوره مشروطه به این سو انجام داده است به ایران بپردازد.کشور  آمریکا نیز بابت اشغال ایران و نابود کردن زیرساخت‌های اقتصادی در دوره جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد، غارت منابع زیرمینی و زیرزمینی در دوره پهلوی، و بعد از آن هم در این 34 سال  با حمایت از جنگ و ضربه به ساختار اجتماعی و اقتصادی ایران با محاصره اقتصادی و تحریم باید 11 تریلیون دلار به ایران بپردازد.

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #3 amoozesh 1395-01-08 18:18
اولا که عمرا پرداخت کنند دوما پرداخت کنن چیش به مردم بدبخت میرسه با این همه جیبهای گشاد
نقل قول کردن
0 #2 محمدکریمی 1393-04-08 11:05
سایت چقدر تغییر کرده . کارتون خیلی درسته ایشالله موفق باشین .
ولی به نظرم زیادی دارید سخت میگیرید . به نظرم باید به افکار به دولت احترام گذاشت چون این دولتم مث دولت قبل با رای مردم اومده باید اجازه که افکار خودش رو پیاده کنه خدا رو چه دیدی شاید نتیجه داد .
شما تا حالا یه کلیپ در حمایت از این دولت گذاشتید؟ :) اگه نگذاشتید که پس همه ی این دولت ایراده
نقل قول کردن
+2 #1 محسنیار 1393-02-11 08:06
ضمن تشکر از جناب استاد

برادر قبلش بانمایندگان دول امریکا و انگلیس در داخل مذاکره کن مبادا وسط کار بدهکار بشی !!!
شما که از "کیک کلید " نخورده بودی که تمک گیر بشی...................
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group