نرم افزار مبدل نصب نیست.

تحلیل هوشمندانه رسایی پیرامون توافقنامه ژنو

گزارش مشکل
Loading the player...
رسایی,غنی سازی اورانیوم,توافقنامه ژنو,تحریم,برنامه هسته ای,حق غنی سازی,دانلود,کلیپ,مستضعفین,ویدئو,
19865

نمایش ویدئو در وب سایت شما

رسایی:در توافقنامه ژنو درگیری سر چه چیزی بود؟نکته اول حق غنی سازی است که باید برای ما محفوظ باشد در اینباره سوالی مطرح میشود این است که چرا باید همه چیز را پیوند بزنیم به غنی سازی اورانیوم؟ مگر همه انقلاب ،غنی سازی اورانیوم بوده است؟ نکته دوم آنکه تحریم ظالمانه است و باید برداشته شود. سوال این است آیا ما در توافقنامه ژنو به این دو مهم دست پیداکردیم؟جواب یک کلمه هم نیست ،خیر چرا ؟ در هیچ کجای توافقنامه واژه غنی سازی نیامده برنامه هستی ای آمده است... ادامه این سخنان را در ویدئو ببینید. تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين MOSTAZAFIN.TV اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #14 برنامه نویسی اندروید 1394-07-22 07:37
سلام از کامن های دوستان لذت بردم و البته همچنین از مطالب شما
نقل قول کردن
0 #13 طراحی سایت 1394-04-24 15:13
سلام مرسی ازمطلب جالبتون
نقل قول کردن
0 #12 علي 1393-01-20 12:29
باسلام جناب آقاي منطقي شما توي مذاكرات قبلي از كي موافقت گرفتين شما ريسي يا اونها
نقل قول کردن
+1 #11 حامی رهبر 1392-12-16 17:12
خدا قوت
از اینکه به روشنگری مسایل سیاسی کشور می پردازید ممنونم
موفق و سربلند باشید.
نقل قول کردن
0 #10 Guest 1392-11-08 06:52
به نقل از Guest:
به نقل از mohammad:
مقام معظم رهبری فعالیت های دولت را تائید کرده اند و البته اگر انحراف و تخلفی هم ببینند قطعا خواهند گفت . پس نیازی به افاضات بعضی ها نیست



سلام دوست عزیز،شما اگر به صحبت های رهبری دقت میکردید متوجه میشدید ایشون بارها و بارها از اینکه مردم بایستی بیدار باشند و در صحنه باشند تاکید دارند فکر کنم در سخنرانی 28 آبان ایشون این نکته رو گفته باشن...بعدشم مگر مردم و مجلس نامحرم هستند که آقایون توافق نامه ژنو رو مثل هولوکاست دارندورش دیواره آتش درست میکنن تا کسی به این مذاکرات و نقد اون نزدیک نشه؟
نقل قول کردن
0 #9 محمدمهدی 1392-11-07 18:58
سلام
خدا قوت
اگر با تبادل لینک موافقید خبرم کنید
یا علی
نقل قول کردن
0 #8 Guest 1392-11-07 05:37
به نقل از mohammad:
مقام معظم رهبری فعالیت های دولت را تائید کرده اند و البته اگر انحراف و تخلفی هم ببینند قطعا خواهند گفت . پس نیازی به افاضات بعضی ها نیست



سلام دوست عزیز،شما اگر به صحبت های رهبری دقت میکردید متوجه میشدید ایشون بارها و بارها از اینکه مردم بایستی بیدار باشند و در صحنه باشند تاکید دارند فکر کنم در سخنرانی 28 آبان ایشون این نکته رو گفته باشن...بعدشم مگر مردم و مجلس نامحرم هستند که آقایون توافق نامه ژنو رو مثل هولوکاست دارندورش دیواره آتش درست میکنن تا کسی به این مذاکرات و نقد اون نزدیک نشه؟
نقل قول کردن
-5 #7 mohammad 1392-11-06 10:21
مقام معظم رهبری فعالیت های دولت را تائید کرده اند و البته اگر انحراف و تخلفی هم ببینند قطعا خواهند گفت . پس نیازی به افاضات بعضی ها نیست
نقل قول کردن
-1 #6 حسين 1392-11-01 07:21
توضيحات جناب رسايي بخش است از واقعيت متن زير را براي علاقمندان بگذاريد
توقف نامه ژنو
متن پیاده شده زیر در رابطه با توافقنامه ژنو می باشد با تمتمی اما و اگر ها و ابهاماتی که در رابطه با این قطعنامه بوده است و سعی شده نکات اصلی و مهم این توافقنامه برای عزیزان روشن شود.

بطور کلی هر متنی که بشود از آن برداشتهای متفاوت و گاها متضادی کرد اساسا از نظر حقوقی صاحب ارزش نیست.
در مورد فعالیتهای هسته ای ایران حدود 10 سال است که در حال مذاکره هستیم و نتیجه تمام این تلاشها توافق 24 نوامبر 2013 ( 3 آذر 1392 ) شد . مسئولین نظام به تناسب به هیئت مذاکره کننده و وزیر امور خارجه تذکر دادند که مراقب باشند که ساختار هسته ای کشور و حق قانونی ما باید حفظ شود.
آقای رئیس جمهور در نامه ای به رهبر انقلاب از احقاق حق هسته ای ایران و حق غنی سازی با حفظ همه اصول و خطوط قرمز نظام یاد کردند و رهبر انقلاب فرمودند:
دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید ( یعنی دستیابی به حقوق هسته ای و حق غنی سازی)
در خور تقدیر و تشکر است و یک موفقیت است.
در معاهدهNPTماده 4 ( معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای است . این معاهده برای 25 سال بود (1995-1970) می گوید 5 کشور می توانند سلاح هسته ای داشته باشندو بقیه کشورها این حق را ندارند، بعد از اعتراضات فراوان و عملی نشدن آن و در پایان 25 سال متن معاهده را عوض کردندو گفتند145 کشور با قیمانده اجازه داشتن فعالیت هسته ای صلح آمیز دارند ولی کماکان حق داشتن سلاح هسته ای نداشته باشندو در ضمن معاهده را مادام العمر کردند.
فعالیتهای هسته ای شامل تحقیقات ، تولید و استفاده بدون هیچ محدودیت و شرط و بیعتی است و ایران هم مثل بقیه مجاز است فعالیت های صلح آمیز هسته ای داشته باشد و بر طبق معاهده NPT هرچند تا دستگاه، مجازی داشته باشی و هر مکانی خواستی در آن غنی سازی کنی و در سطح و لولی غنی سازی داشته باشی.
حقوق هسته ای از معدن شروع می شود، آسیاب، کیک زرد ..... غنی سازی ، میله سوخت، رآکتور ،آب سبک و جداسازی پلوتونیم یا باز فناوری که این را کی گویند چرخه سوخت در این چرخه سه حلقه خیلی مهم است 1- غنی سازی 2- باز فرآوری( جدا سازی پلوتونیم) 3- رآکتور آب سنگین
حالا بررسی می کنیم در این توافقنامه این سه حلقه چه شده؟
در این توافقنامه حق ما را در این سه زمینه سلب کرده اند و ما را محروم کرده اند و علاوه بر این چون ما خودمان رفته ایم و این را تائید کرده ایم پس از حق خودمان انصراف داده ایم و دیگر روابط ما بر اساس معاهده NPTنمی تواند باشد و بر اساس این قرار داد خواهد بود.
توافقنامه شامل یک مقدمه و بعد سه فاز یا سه گام و یا اقدامات اولیه ، میانی و نهایی و یک چیزی بنام گام چهارم.
در گام اول بطور مشخص و دقیق نو شته اند که ایران چه باید انجام دهد و لی آنچه طرف مقابل باید انجام کلی آمده و یا به گو نه ای نوشته شده که قابلیت تحلیل و تفسیر دارد.
در گام اول زمان این دوره شش ماهه اعلام کرده اند و البته که این مدت قابل تمدید ((Renewableاست. و دفعات تمدید هم مشخص نشده است و هر چند باری که بخواهند می توانند تمدید کنند و به خاطر همین، تاریخ خاتمه برای این گام مشخص نکرده اند، البته تاریخ شروع هم ندارد.
گام دوم هم نه شروع دارد و نه خاتمه فقط گفته شده میان گامهای اول و آخر این مطلب بسیار مهم است زیرا دست آنها باز است که هر موقعی و هر جوری خواستند اقدام نمایند.
تا هر زمان نیاز بود بطول بیانجامد.
مثلا اگر در گام اول ما غنی سازی 20% را تعلیق کنیم برای شش ماه می دانستیم بعد از شش ماه می توانیم غنی سازی را دوباره شروع کنیم ولی اینها امکان تمدید را گذاشته اند که البته در متن، توافق دو جانبه آ مده(Renewable by mutual consent)حتی اگر می نوشتیم شش ماه با ده بار تمدید بهتر از این حالت بود.حالا اگر ما موافقت نکنیم اونها تحریم ها را از سر می گیرند!!!!!!
ما آمدیم سر میز مذاکره که تحریم ها را از بین ببریم و حقوق هسته ای مان را بگیریم پس اگر ایندو نشود !!!! کار عبث و بیهوده ای انجام داده ایم
در گام اول هدفشان گرفتن غنی سازی 20% و در گام دوم(additional steps) باید قطعنامه های شورای امنیت((UN security council resolution را بهش بپردازیم تازه متذکر شده است که انجام قطعنامه ها باید زضایتبخش(satisfactory conclusion)یعنی اینکه ممکن است شما قطعنامه ها را اجرا کنی ولی آنها بگویند رضایتبخش نیست یعنی هیچ( این یکی از مواردی است که می توانند به رای خودشان تفسیر کنند) و این سیاست نویسندگان قطعنامه است که از اصطلاحات و لغات متعددی استفاده نمو ده اند مثلا در یک جا نوشته اندFirst step و در جای دیگر نوشته اند initial measure اقدامات اولیه .
ما می گوئیم اگر مسئله ایجاد اعتماد سازی برای شماست ما می توانیم 20% را تحت نظارت آژانس تولید کنیم و خوب بعد از شش ماه ما باید بتوانیم 20% را دوباره شروع کنیم ، که آنها نپذیرفتند
از قول یکی از اعضا تیم مذاکره کننده قبلی :
در مذاکرات استانبول 35 نفر(این تیم از 7 کشور بودند آمریکائیها تعدادشان بیشتر بود و چند نفری هم تیم خانم اشتون بودند) نشسته بودندو ما گفتیم اینکه می گوئید شش ماه یعنی چه؟ و چرا باید تمدید شود؟ این شش ماه را از کجا آورده اید؟چرا شش ماه ، چرا نباشد شش ماه و یک روز و یا نه ماه و یا سه ماه ، همه به هم نگاه کردند و بالاخره گفتند این شش ماه مدت معقولی است که ایجاد اعتماد می شود از همه پرسیدیم خوب همه این حرف را قبول دارید از تک تک سئوال کردیم همه گفتند بله ، گفتیم اگر ما 20% را شش ماه تعلیق کنیم ایجاد اعتماد می شود ؟گفتند بله گفتیم پس چرا دوباره باید تمدید شود؟ و شما حق ندارید دوباره تمدید کنید.
دوم اگر ایجاد اعتماد بشود در شش ماه و ما دیگر تمدید نکنیم می توانیم فعالیتها یمان را از سر بگیریم؟گفتند ما هم تحریم ها را از سر می گیریم. ما گفیتم علاوه بر اینکه ما سه ماه را برای اعتماد سازی کافی می دانیم چون قرار نیست در این مدت کار خاصی انجام شود باید بعد از اعتماد سازی تحریم ها را لغو کنید نه اینکه تعلیق کنید ، گفتیم شما می خواهید ما را محروم کنید به خاطر همین هم تمدید می کنید ، قصد شما این است که این امر را همیشگی کنید و ما را از حق مان محروم کنید پس حق نداریداین را انجام دهید گفتند به ما گفته اند که اینطوری باید باشد ما کارشناسیم !!!!!!
نکته ! اونها با برنامه و با حساب کتاب این توافق را نوشته اند و ما هم که می خواهیم این را بپذیریم باید حساب و کتاب اونها را بدونیم و باید طوری بنویسیم که گرفتار دام اونها نشویم.
در گام اول تعلیق 20% بود در شش ماه و قابل تمدید نا معلوم پس ما 20% دیگه نمی توانیم غنی سازی کنیم در گام دوم قطعنامه های شورای امنیت را بصورت رضایتبخش باید انجام دهیم خوب چی خواسته ؟ تعلیق 5% در اینجا توافق شما را هم نخواسته زیرا شما پذیرفته ای گامهای اضافی را برداری!!
ما می گوئیم اگر می خواستیم 5% را تعلیق کنیم می رفتیم و قطعنانه های شورای امنیت را اجرا می کردیم و اینقدر هم مشروط و محدود نمی شدیم و نیاز به گام اول و شش ماه قابل تمدید و گام سوم نبود می گوید خودت قبول کردی!!!!!
انها در گامهای اضافی محدودیتی نگذاشته اند و می توانند هر درخواستی داشته باشند و ما ملزم به اجرا هستیم تازه باید رضایتبخش هم باشد
تیم مذاکره کننده ما می گویند در این توافق غنی سازی 5% به رسمیت شناخته شده
ما می گوئیم کجا نوشته گامهای اضافی شامل تعلیق غنی سازی نمی شود؟!!!
نکته !! اگر در گام اول تعلیق غنی سازی بعد از شش ماه و چند تا تمدید تمام می شد و بعد غنی سازی 5% را تعلیق می کرد خوب بود ولی در اینجا تاریخ شروع نگذاشته پس می تواند به محض تعلیق 20% فردایش 5% را هم تعلیق کند ، خوب گام دوم کی خاتمه می یابد ؟ معلوم نیست!!! اونها می خواهند گام اول با تمدید و گام دوم را طولانی کنند تا گام سوم !! گام سوم در کمتر از یک سال شروع می شود و خاتمه آن دراز مدت است و حداقل 20 سال می باشد( البته 20 سال را در توافق ننوشته اند ولی در مذاکرات گفته شده و ظاهرا تیم ما کفته اند اگر بنویسید مردم ما اعتراض می کنند).
خوب بعد از 20 سال ما می توانیم توافق نکنیم؟ تیم ما می گوید بله ما حق وتو داریم!!!
نکته مهم!! حالا بعداز 20 سال ما نیاز داریم به رفع تحریم ها نه اونها ، ما بگوئیم نمی خواهیم آنها تحریم ها را شروع می کنند و توافق نامه را می اندازند دور !!!!
اونها در گام اول فقط 5% تحریم ها را تعلیق می کنند تا در گام دوم آ ن را لغو کنند با توجه به اینکه در گام اول دو صفحه از ما تعهد خواسته اند برای تعلیق 5% از تحریم ها و تازه در گام دوم آن را لغو می کنندو 95% باقیمانده تحریم ها را گذاشته اند برای گام آخر یعنی 20 سال دیگر!!!!
نکته !! اگر ما قطعنامه های شورای امنیت را لغو می کردیم که فوری همه تحریم ها لغو می شد!!!
پس این یعنی دستاورد بزرگ !!!!!!!!!!!!!!!!
گذشته از این که در توافق نوشته :
Nothing is agreed until every thing is agreed
این جمله دو بار آمده یکی در مقدمه و یکی در زیر نویس آخر و یعنی :هیچی توافق نمی شود مگر در مورد همه چیز توافق شود.
اونجا که ذکر کردیم باید گام ها زمان داشته باشد بخاطر همین بود و با زمان باز بیچاره امان می کنند
جان کری 5 دقیقه بعد از خاتمه مذاکرات گفت:حق غنی سازی در این توافق نامه از ایران گرفته شد و گفت ایرانیان می دانند این را و گفت امید واریم که گام نهایی (20 سال)را افزایش ندهیم.
در توافق آمده بعد از اجرای موفقیت آمیز گام نهایی یعنی بعد از 20 سال شما می شوید مثل بقیه!!!خوب حالا حق غنی سازی داریم؟می گوید مثل بقیه یعنی نه
نکته !! ما مذاکره کردیم که این حق ما که در NPT هست را به آنها تحمیل کنیم و آنها اینر برسمیت بشناسند
آقای ظریف گفتند : اینکه گفته THE SAME یعنی مثل 40 کشور که غنی سازی دارند(البته 10 تا 12 کشور غنی سازی دارند) ما می گوئیم اگر این بود می نوشتند:
The same as 40 country ویا می نوشتندinclude enrichment activity چرا این سه کلمه نوشته نشد؟ زیرا آمریکائیها این را قبول نکرده اند!!!!!
آقای ظریف !!!!!!اگر آنها قبول نکردند چرا شما قبول کردی ما توافق کردیم به حق مان برسیم
آقای ظریف می گوید حق غنی سازی به رسمیت شناخته شده 2 بار هم
ما می گوویم در این توافق کلمه غنی سازی 3 بار آمده ولی حق غنی سازی نیامده و اکر منظور حق غنی سازی است باید می نوشت:right to enrichment
اوباما در نشست سالانه(7 دسامبر 2013 = 18/9/1392 ) سابان گفت:
I want to be very clear there is nothing in the agreement or document that grand to iran right enrichment
من می خواهم خیلی روشن باشم هیچ چیزی در این توافق نامه و یا سند وجود ندارد که به ایران حق غنی سازی بدهد!!
خوب د رمتن حق غنی سازی نیست فقط گفته شما می توانید در این مدت یک برنامه (a program ) داشته باشی ولی میگوید اول باید یک تعریف مشترک(mutual define) برای این برنامه داشته باشیم. یعنی برای اجرائی شدن همین یک برنامه هم باید من اجازه بدهم و تازه باید محدودیتهای عملی را هم بپذیری(practical limits )و بعد از آن باید اقدامات شفاف سازی را نیز انجام دهی(transparency measure ) توجه شود که این اقدامات ورائ تعهدات حقوقی است. خوب در آخر هم می گوید من باید به اطمینان برسم (ensure )که ماهیت اینکار صلح آمیز است یا نه و در نهایت باید برویم در گام نهایی و روی پارامترهای این برنامه که این برنامه نیاز عملی (practical needs )شما هست یا نه
ما می گوئیم ر آکتور تحقیقاتی تهران را داریم که نیاز به سوخت 20% دارد می گوید همین حالا در فوردو سوخت به اندازه 10 تا 15 سال ذخیره دارید پس 20% نیاز نداری و غنی سازی 20% تعطیل حداقل برای 20 سال
نکته!! همه اطلاعات خود را در اختیار دشمن مان قرار داه ایم
می گوئیم 5% که می توانیم غنی سازی کنیم رآکتور بوشهر ما شوخت 5% می خواهد حدود 30 تن در سال می گوید این را هم نیاز نداری زیرا روسیه گفته حداقل تا ده سال سوخت نیروگاه را می دهد، پس یک برنامه برای غنی سازی نمی توانیم داشته باشیم
خوب در رابطه با باز فرآوری و آب سنگین اراک چه طور؟
در توافق در گام اول نوشته:not make any favor advance هیچ فعالیت بیشتری راجع به اینها نباید انجام دهی حتی یک قطعه(a component) هم اگر خراب شود نمی توانی دست بزنی خوب ما در گام اول رآکتور اراک را متوقف کردیم ، در گام نهایی چه باید بکنیم؟ می گوید نگرانی های ما را بطور کامل(fully resolve ) حل کنید!!
ما می گوییم اراک تحت نظارت آژانس کار کند می گویند ما نگرانیم باید آب سنگین اراک به سبک تبدیل شود
نکته!!! در گام اول متوقف کرد و در گام نهایی کاملا حذف کرد
خوب باز فرآوری چی ؟این را توی همان گام اول گفته no reprocessing و در گام نهایی میگویدنه تنها نباید انجام دهی بلکه ساخت و سازی هم که قابلیت باز فراوری داشته باشد را نباید انجام دهی حداقل تا بیست سال!!!!
در معاهده NPT ماده 4 به کشورها اجازه داده سه تا فعالیت غنی سازی ، آب سنگین و باز فرآوری را داشته باشند که با این توافق نامه این سه را از ما گرفتند
ما از توافق نامه دو منظور داشتیم یکی تثبیت حقوق هسته ای و لغو تحریم ها
خوب بعد از بیست سال تحریم ها برداشته می شود ؟ میگوید بله تحریم های غیر هسته ای مثل تحریم حقوق بشر،تحریم سلاحهای کشتار جمعی(WND)، تروریسم و.. و در مورد قطعنامه های شورای امنیت چی؟
در این متن نوشتهUN security council بعد هم نوشته sanction ها یعنی تحریم های شورای امنیت و اگر می خواست قطعنامه های شورای امنیت را لغو کند بای می نوشت:
UN security council resolution
نکته!! آنجه مربوط به خودشان است کلی می نویسند ولی اقدامات ما را ریز و دقیق نوشته اند.
آمریکائیها یک fact sheet داده اند که در آن دو نکته نوشته 1- بحث 4.2 میلیارد را که در توافق نامه نیست 2- بیان اینکه غنی سازی در توافق نیست در این سند آمریکائیها دقیق نوشته اند چه کار خواهند کرد.
در این سند آمده : در شش ماه آغازین ما محدودیت های مهم در برنامه هسته ای ایران انجام می دهیم و باید فوری ترین نگرانی ما بر طرف شود.
آمریکا می گوید ایران را کشیدم سر میز مذاکره چون یک ابزار فشار داریم به اسم تحریم ها گفتند چرا آنها را ادامه ندادید تا ایران را به زانو در آورید می گوید ایران هم غنی سازی 20% و پیشترفت در برنامه هسته ای خود را ادامه می داد و اینها ما را دچار مشکل می کرد!!
نکته!! آنها اهرم های فشار ما را از ما گرفتند و آیا ما اهرم فشار آنها را گرفتیم؟ او 95% تحریم ها را نگه می دارد تا گام آخر تا مجبور باشیم تعهداتمان را انجام دهیم
و اگر انجام ندهیم 95 % تحریم + تحریم های جدید اعمال خواهد شد.
آ مریکائیها معتقد بودند که اگر این توافق انجام نشود ایران هزاران سانتریفوژ دیگر خواهند ساخت و همچنین سانتریفوژ های نسل جدید که زمان رسیدن به مرحله آستانه هسته ای را کوتاهتر می کند را نصب می کنند و همچنین آب سنگین را راه اندازی می کنند و ذخائر 20% خودشان را افزایش می دهند و بعلاوه تحریم های بین المللی در صورت ادامه با خطر فرو پاشی روبرو می شدو ما نمی توانستیم شرکائ خود را به ادامه تحریم ها متقاعد سازیم.
حالا چه باید کرد؟؟
از لحاظ قانونی ما طبق حقوق بین المللی موظف به اجرا هستیم ، از طرفی رو سیه و چین هم از ما ناراحت هستند ، آنها می گویند از سال 2001 ما جلوی صدور قطعنامه های شورای امنیت را گرفتیم ، پس ما باید منتظر باشیم که اونها یک خطا بکنند!!!
اخیرا آمریکا 17 تحریم جدید اعلام کرد که نقض حقوق بین المللی است
ماده 18 معاهدات می گوید در فاصله بین توافق و اجرای یک توافق نامه که مدت زمانی طول خواهد کشید دو طرف هیچ اقدامی که هدف و منظور معاهده را لطمه بزند نباید انجام دهند.
این بهترین فرصت بود کهما توافق نامه را ملغی کنیم ولی متاسفانه وزیر امور خارجه امان آنرا توجیه کرد !!!!
جان کری در جایی اذعان داشته: در گام نهایی موشکهایشان، سوریه ، حزب الله لبنان هم هست.
رهبر انقلاب فرمودند:"که به اذن الله از این مذاکرات هم ضرر نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیردو مثل سال 82-83 ظرفیت فکری تحلیلی مردم را بالا خواهد برد."

پس باشد که برای ابد بدانیم همانطور که قبلا چوب اینها را در اعتماد به آنها خوردیم دیگر به اینها اعتماد نکنیم. والسلام.
نقل قول کردن
0 #5 ذبیح الله 1392-10-23 18:49
سلام نفست حق . دشمنت خوار باد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group