در خانهای که یک بزرگتر است، مانند پدر و مادر، آن خانهای به سلامت زندگی میکندکه بچهها بیشتر حرف بزرگتر را گوش میکنند به دلیل آنکه که بزرگترها تجربه زیادی دارند البته ممکن است از ده مورد از دستورات دو مورد نیز مشکل داشته باشد و چون همه آنها را هم انجام میدهند بزرگتر میگوید که باید ایرادهای احتمالی را هم برطرف کرد زیرا آن (جوان) به آنها اعتماد کرده است، حال نگاه خود را جامعتر کنیم و وارد جامعه بشویم و در جامعه فردی هست که عاقلتر و داناتر است، فقیه است و مشکل را میداند و بیشتر میشود به او اعتماد کرد تا شخص دیگری و مورد دیگر جایی میرسیم که ولی حاضر و ولی معصوم وجود دارد و به همین دلیل اگر مردم درک کنند که کلام معصوم-رفتار معصوم- دستور معصوم عین عبادت و عین عقلانیت است از ایشان استفاده میکنند و جان سالم از خطرات و موانع به در میبرند و اگر بدانند کسی که ولایت را بر عهده دارد، عقلش میرسد نگاهش نافذ است حواسش جمع است و تمام موضوعات را دردنیا رصد میکند و با توجه به مشکلاتی که در دنیا است تصمیم میگیردو مردم نیز از تمام بحرانها به راحتی رد خواهند شد به خاطر همین ما از عاشورا درس و عبرت میگیریم همانند یزیدیان که آنها نیز از عاشورا درس گرفتهاند.
در زمان سیدالشهدا تحریم غذا و آب را به آنها اعمال کردند و حالا ما را نیز به همان نسبت و همان گونه تحت فشار در میآورند، اگر ما کوتاه بیاییم و یا به اصطلاح بریده شویم در مقابل تحریم، یعنی شرافت خود را زیر پا بگذاریم فرقی نخواهد کرد و در واقع ما هم امان نامه را گرفتهایم با این تفاوت که فقط در کربلا شمر امان نامه را برای حضرت اباالفضل آورد ولی در این زمان اوباما و یا 5+1 میآورند و میخواهند ما شرافت و انسانیت را زیر پا بگذاریم و به جبهه آنان بپیوندیم.
حرکت سید الشهدا عین قوت و عین سلامت و عین عقلانیت است و بعداین جبهه به جایی میرسد که از داخل خودمان آدمهایی پرورش میدهدکه بگویند: بعد از حرکت سید الشهدا اهل بیت به جایی رسیدهاند که مثلا باید با عقلانیت با سیاست بر خورد کنند، در صورتی که اهل بیت از اول تا آخر (ساسة َ العباد) بودهاند، سیاست گذار و سیاست مدار بودند و اصل سیاست را میدانستند آن سیاستی آقایان از آن دم میزنند این سیاست سیاست دروغ است، سیاستی که برمبنای دین باشد سیاست ابی عبد الله میشود
و باید درس بگیریم که ابی عبدالله برای چه قیام کردهاند: برای اصلاح، برای امر به معروف و نهی از منکر و میآیند این دو مقول مهم را خدشه دار میکنند. نکته مهمی که وجود دارد آن است که زمانی میتوانیم امر به معروف و نهی از منکر بکنیم که امر به معروف و نهی از منکر بشویم، یعنی زمانی کسی از خودمان ایراد میگرد علیه آن گارد نگیریم و نخواهیم فوری دفاع کنیم.
کمی بیاندیشیم که شخص منتقد راست میگوید یا خیر و اگر واقعا راست میگوید عیب مارا به عنوان برادرگفته است. تمام عاشورا درس است و مهمترین درس آن نرفتن زیر بار ظلم است که میشود آزادگی.
دفتر مرکزی: تهران،
09128513265
نوشتن دیدگاه