سخنرانی حاج احمد پناهیان محرم95 - اول

کربلا دعوا بر سر حاکمیت عالم است / با یزید بیعت نکنید!

با یزید بیعت نکنید اصل دعوای کربلا بر سر حکومت خداست و الا خدا به کشته شدن حسین بن علی راضی نمی شود. علتی که امام حسین علیه السلام برای آن قیام کرده و می خواهد این امر را برای همیشه در طول تاریخ جا بیاندازد، خیلی علت مهمی است. امام حسین که نتوانست یزید را سرنگون کند! اصلا امام حسین نمی خواست یزید را سرنگون کند. حرکت و نهضت امام حسین هزینه جا افتادن یک اصل بسیار مهم بود که هیچ انسانی نباید، با یزیدی بیعت کند و حاکمیتش را بپذیرد. - 37سال است به رهبر شما فشار می آورند که حاکمیت یزید را بپذیر! آمریکا مگر یزید زمان شما نیست؟!
9117

نمایش ویدئو در وب سایت شما

ولایت و حاکمیت خدا
آنچه ما را در خانه امام حسین علیه السلام جمع کرده است، محبتی است که خدای متعال در دل های ما قرار داده است. این گوهر محبت خیلی کلیدی و حساس است. اما همه چیز نیست. محبت زمینه ساز و بستر و مقدمه است. کنار خیمه و روضه امام حسین علیه السلام، محبت میدان داری می کند. محبت در رونق یافتن این بازار نوعی محوریت دارد. محبت مقصد نیست. محبت وسیله اتصال ما به اهل بیت عصمت و طهارت است. 
 
مهمترین مساله خلقت
ماجرایی که در کربلا هست و باعث ایجاد این حادثه هولناک و عظیم شد یا آنچه باعث خلق یک حماسه بی بدیل شد، چیزی نیست جز اصلی ترین و مهم ترین مسأله عالم خلقت، یعنی مدیریت خدا در عالم. یعنی طاعت خدا در حوزه مدیریت، نه در حوزه عبادات و مناسک.
ما را با محبت و عاطفه در این فضا نگه داشته اند تا بتوانیم این مسأله را برای خود حل کنیم. یعنی رابطه خود و خدا را در امر مدیریت و حاکمیت حل کنیم. ما می خواهیم اربابمان چه کسی باشد؟ 
 
با یزید بیعت نکنید
اصل دعوای کربلا بر سر حکومت خداست و الا خدا به کشته شدن حسین بن علی راضی نمی شود. علتی که امام حسین علیه السلام برای آن قیام کرده و می خواهد این امر را برای همیشه در طول تاریخ جا بیاندازد، خیلی علت مهمی است. امام حسین که نتوانست یزید را سرنگون کند! اصلا امام حسین نمی خواست یزید را سرنگون کند. حرکت و نهضت امام حسین هزینه جا افتادن یک اصل بسیار مهم بود که هیچ انسانی نباید، با یزیدی بیعت کند و حاکمیتش را بپذیرد. 
 
امام حسین(ع) یار میخواهد
خون امام حسین علیه السلام خیلی بیش از این ارزش دارد که من فقط تفرج معنویم را در دستگاه حضرت بکنم. خون امام حسین باید بتواند در ما حرکت ایجاد کند و ما را به نقطه ای ببرد که امام حسین بود و هست. با مردم حرف بزنید، جهاد کنید، امام حسین الان یار می خواهد. الان امام حسین می خواهد که کلامش نفس به نفس و نفر به نفر در جامعه توزیع شود. امروز امام حسین  علیه السلام غریب است. چون اصل آرمان عاشورا مورد حمله قرار می گیرد و هیچ کس نفس نمی کشد. 
ما تا وقتی ارزش خون امام حسین را ندانیم، مطالبه خون نمی کنیم. از خون امام حسین نگذرید. امروز شمائید که تماشا می کنید که عده ای بنا دارند خون امام حسین را له کنند. شما نگذارید. امام حسین این طور بود. از خون نمی گذشت. شما حسینی باشید. خون امام حسین این ارزش را دارد که در تمام عالم پرچم امام حسین را بزنیم و عزایش را به پا کنیم. دارند کاری می کنند که خون از ارزش بیافتد و رابطه ما با امام حسین فقط همان رابطه عاطفی اولیه باشد.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group