نرم افزار مبدل نصب نیست.

سخنان دکتر روحانی در مراسم تنفیذ

گزارش مشکل
Loading the player...
8725

نمایش ویدئو در وب سایت شما

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز طی سخنانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: سلام و درود خداوند بر اولیای کرام و بر حجت حق و مهدی امم حضرت ولی‌عصر(عج) و بر شهیدان و امام شهیدان و بر خلف صالح‌اش رهبر معظم انقلاب باد.
 
وی افزود: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که بر این بنده کوچک خویش منت نهاد و او را مفختر به رای اعتماد ملت بزرگ ایران و امضای حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری قرار داد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه تقارن این مراسم قانونی را با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به فال نیک می‌گیرم، اظهارداشت: از کلام شهید رمضان امیر المومنین علی(ع) تبرک می‌جویم که پایه‌های حکومت را بر حکمت استوار دانستند. انتخابات خرداد 92 گرچه با تردید و سوءظن بخشی از جامعه آغاز شد، ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید.
 
روحانی اضافه کرد: انتخابات با شفافیت، رقابت و آرامش کامل برگزار شد که نتیجه آن برای بسیاری غافل کننده بود. ایران که از منظر بدخواهان قرار بود در اثر تحریم و انزوا در ستیزه‌ای داخلی فرو غلتد و شکافی بزرگ بین دولت و ملت ایجا دشود با انتخاباتی پرشور و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم خالق حماسه‌ای کم نظیر گردید.
 
به گفته وی انتخابات 24 خرداد 92 فرآیندی بود که با اتکا به خرد جمعی و با مشارکت همه فعالان پایبند به نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشانگر بلوغ نظام و باعث بازسازی هر چه بیشتر اعتماد بین مردم و حاکمیت شد.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی میهن قدم گذاشتند. این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود، چه اینکه مردم ایران شخصی را به عنوان رئیس جمهور خود برگزیدند که سالها در مسئولیت خطیر نظام انجام وظیفه کرده بود. این انتخابات نشانگر عزت‌خواهی مردم ایران بود و این واقعیت را مورد تاکید قرار داد که مردمسالاری در ایران نهادینه شده و ماندگار است.
 
روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از پختگی، بلوغ و ثبات لازم برخوردار است اظهار داشت: فرآیندهای مردمسالاری در ایران پس از انقلاب تثبیت شده و از روند بسیار شایسته و مناسب برخودار است. مشارکت بالا، برخورداری سالم و بدون حاشیه انتخابات شعارها و سیاست‌های نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد در جریان انتخابات همگی نشان دهنده فرآیند رو به کمال در جمهوریت و اسلامیت نظام بود.
 
وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه‌ای بزرگ آفریدند و با حضور کم نظیر خود در کنار صندوق آرا از شکافهای اجتماعی، سیاسی فرو کاستند و بر همگرایی ملت و منزلت بیشتر جهانی و منطقه ای ایران تاکید کردند، افزود: نشاط، امید و اعتمادی که از دل این انتخابات برآمد سرمایه اجتماعی جدیدی را فراهم کرد. سرمایه‌ای که نه تنها دفع و رفع مخاطرات و تهدیدات مختلف را از دامان کشور ممکن ساخت بلکه فرصت‌های جدیدی را برای جهش در روند پیشرفت و توسعه همه جانبه و هدفمند کشور به وجود آورد.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: اگرچه انگشت امید در این انتخابات بیشتر به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های این بنده کوچک متبلور بود، اما باید عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع دخیل دانست. باید قدردان رهبری معظم نظام و حضور فعال و موثر همه گروه‌ها، اقشار و طبقات اجتماعی و نقش‌آفرینی شخصیت‌های برجسته، علما و جریانها و نخبگان سیاسی کشور بود.
 
روحانی اظهار داشت: همه شهروندان ایرانی با آرا و افکار مختلف و گرایشهای متنوع سیاسی دست به کار شدند و امید و اعتمادی بزرگ در متن نظام ظهور یافت. به یقین مسئولیت محوری من از این پس نیز حفظ همین عشق، امید و اعتماد مردم خواهد بود.
 
وی باتاکید بر اینکه مردم در این انتخابات به معنای واقعی شگفتی آفریدند، اظهار داشت: پس از این شگفتی‌آفرینی نوبت تکلیف ما مسئولین است که پیام این تغییر و تحولات را بپذیریم و در همه سطوح نظام متعهد به احترام به آن باشیم. حقوق و تکالیف میان مردم و حکومت در همینجا معنا پیدا می‌کند. تفسیر چیستی و چرایی مشارکت مردم ضرورتی است که پیش روی برنامه‌ریزان و سیاستگذاران نظام قرار دارد. امیدوارم که اندیشمندان، محققان و نهادهای علمی و مدنی دولت را در انجام این امر مهم یاری دهند تا مبنای جهت‌گیری‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های عادی کشور باشد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه حداقل انتظار مردم در این انتخابات از دولت جدید ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهای مختلفی است که امروز کشور با آن مواجه است، افزود: من توانمندی دولت را در تقویت پایگاه اجتماعی آن و پایبندی به عهد و پیمانی که با مردم بسته است، می‌دانم.
 
روحانی لازمه این پایبندی را وفاداری و راستگویی در برابر مردم دانست و تصریح کرد: در آئین ما اساس دینداری ادای امانت و پایبندی به عهد و پیمان است. راستگویی سبب اصلاح امور و دروغگویی سبب تباهی کارهاست.
 
وی با اشاره به احادیثی از حضرت علی(ع) گفت: این دولت بر عهد خود در شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین و تحقق احکام نورانی اسلام وفادار خواهد ماند. من با حمایت و پشتیبانی مردمی پا به میدان مسئولیت گذاشتم که خواستار تغییر و بهبود منزلت خویش هستم. از مردمی که می‌خواهند بهتر زندگی کنند و از فقر و فساد و تبعیض به دور باشند. مردمی که می‌خواهند حرمت و کرامت بیشتری داشته باشند، مردمی که می‌خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند.
 
رئیس جمهور گفت: خواسته‌های مردم به حق است، اگرچه برآوردن همه آنها به یکباره امکانپذیر نخواهد بود. البته دولت خواهد کوشید داشته‌ها و نداشته‌ها و عوامل مساعد و نامساعد پیش رو را با صراحت و صداقت با مردم در میان بگذارد و برای گذر از تنگناها از قوای دیگر و مردم استمداد جوید.
 
روحانی با بیان اینکه جامعه ما بویژه نسل جوان باید مدام سازوکارهای گفت‌وگو، حق دانستن و در جریان امور بودن را به کار بندد تا در نخواستن‌های عقلانی قانع و بر خواستن‌‌های لازم ترغیب شوند، خاطرنشان کرد: استمرار امید و اعتماد مردم کلید حل مشکلات موجود کشور است. این فضا و فرصت را می‌توان با رویکردهای تعاملی و اعتدالی نگاه داشت. کشور و عزم ملی برای دور شدن از افراط و افراطی‌گری در سیاستگذاری و مدیریت بر تمرکز بر حاکمیت، قانون و قانونگرایی نیاز دارد.
 
به گزارش تسنیم، حجت‌‌الاسلام روحانی درادامه سخنان خود به اهمیت گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست‌ جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: گفتمان و برنامه‌ای که در انتخابات از رای اکثریت جامعه برخوردار شد، نیز همین بود. اعتدال و تعامل که سخن مشترک همه جریان‌ها و نیروهای سیاس و اجتماعی است و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را پاس می‌دارند و به تلاش‌های دولت‌های پس از انقلاب حرمت می‌نهند و هم دغدغه وضع خطیر کشور و کاستی‌ها و تنگناهای موجود در شرایط کنونی را دارند.
 
رئیس‌ جمهور با بیان اینک اعتدال مشخصه بارز فرهنگ ایرانی اسلامی است، افزود: اعتدال به معنای عدول از اصول و محافظه‌کاری در برابر تغییر و تحول نیست. اعتدال رویکردی خردورزانه، فعالانه و صبورانه در جامعه برای دور شدن از ورطه افراط و تفریط است. مسیر استقرار و استمرار مردم‌سالاری دینی از اعتدال می‌گذرد و تحول‌خواهی نیز بر مدار اعتدال می‌چرخد.
 
روحانی اضافه کرد: اعتدال همان تحقق مشیت الهی است که برای این امت وسط بودن را برگزید. مولایمان علی (ع) نیز فرموده‌ است مشیتان میان‌روی و اعتدال و مقصدتان رشد و پیشرفت باشد.
 
وی افزود: من بر اساس رویکردی که در انتخابات داشته‌ام و دانش و تجربه اندکی در عرصه‌های مختلف انقلاب و مسئولیت‌های مختلف به دست آورده‌ام خود را موظف می‌دانم که این مفهوم در قالب برنامه‌ها و اقدامات اجرایی دولت پی بگیرم. من به مشی اخلاقی و رفتار فردی اعتدالی سخت پایبندم اما سیاست اعتدالی برای اداره کشور را فراتر از آن می‌دانم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه اصلی ترین جنبه کاربردی اعتدال آن دسته از اقدامات و برنامه‌های دولت خواهند بود که وجه ساختاری دارند و توانایی دولت در پاسخگویی به نیازهای جامعه بالا می‌برند، اظهار داشت: پس باید عدم تعادل‌های ساختاری کشور با آسیب‌شناسایی‌های علمی به درستی شناخت و با اصلاحات ساختاری ظرفیت فعلی نهادهای دولت را در برابر جامعه تحول‌گرا ارتقاء داد.
 
روحانی در ادامه سخنانش به شرایط حساس جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه جامعه ما در شرایط حساسی قرار دارد، تصریح کرد:  باید از رنج معیشت مردم کاست و فضای زندگی آنان را گشود. باید به اقتصاد به ویژه تولید صنعتی و کشاورزی کشور رونق دیگری داد. جهت‌گیری دولت، نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان خواهد بود. دولت بیش و پیش از هر چیز در پی مسائل معیشت مردم و مهار آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: به موازات در عرصه روابط بین‌المللی گام‌های جدیدی برای ارتقای منزلت ایران بر اساس تامین منافع ملی و رفع تحریم‌های ظالمانه کنونی بر خواهم داشت. گرچه تنگناها و مشکلات کشور فراوان است اما افق‌های آینده روشن و امیدبخش است.
 
رئیس‌ جمهور همچنین بر تحقق حماسه اقتصادی تاکید کرد و افزود: اگر خلق حماسه سیاسی با تدبیر رهبری معظم انقلاب و امید ملت ما میسر شد، خلق حماسه اقتصادی نیز ممکن خواهد بود. جامعه ما ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته بسیاری دارد، به سرمایه‌های مادی و معنوی این کشور می‌توان تکیه کرد.
 
"بگذارید فضای فرصت و خدمت برای همه ایرانیانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند باز شود. بگذاریم که شایستگان به ملت خدمت کنند، بگذاریم که سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود، بگذاریم که آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند، بگذاریم که اسلام با چهره رحمانی‌اش، ایران با چهره عقلانی‌اش، انقلاب با چهره‌ انسانی‌اش و نظام با چهره عاطفیش همچنان حماسه بیافریند".
 
روحانی همچنین ضمن تشکر از خدمات دولت‌های گذشته یادآور شد: در اینجا لازم می‌دانم از خدمت دولت‌های گذشته به ویژه دولت دهم و رئیس‌جمهور محترم سابق تقدیر و تشکر کنم و برای همه آنها آرزوی توفیق روزافزون نمایم.
 
وی با اشاره به اینکه باید از مردم تشکر کنیم، گفت: بار دیگر سپاسم را تقدیم مردم بزرگی می‌کنم که در این انتخابات فراتر از قله‌های تحلیل پژوهشگران و نظریه‌پردازان ظاهر شدند و نشان دادند که وقتی کشور در شرایط حساس قرار گیرد، لحظه‌ای در حمایت بی‌دریغ خود از میهن و نظام درنگ نخواهد کرد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه  من دست‌های این میلیون‌ها انسان شریف را به گرمی می‌فشارم و از همه کسانی که در انتخابات به صندوق رای آری گفتند، صمیمانه تشکر می‌کنم، افزود: امیدوارم استحقاق اعتماد آنان را داشته باشم؛ من سنگینی  بار این رای و این تنفیذ را احساس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم؛ از آن دستگیر بنده‌نواز خالصانه و خاضعانه درخواست می‌کنم این بنده ضعیف خود را از شر کبر، غرور، حرص، بخل و حسد وا رهاند.
 
روحانی در پایان سخنانش تصریح کرد: خداوندا به تو پناه می‌برم از استبداد رای، عجله در تصمیم، تقدم نفع شخصی و گروهی بر مسائل عمومی و بستن دهان رقیبان و منتقدان؛ بارالهی یاری‌ام کن تا بنده مخلصی برای تو و خادمی لایق برای مردم باشم و فراموش نکنم آنچه در پیشینیان رفته است. سخن بسیار است و مجال اندک که چه بهتر سخن را کوتاه کنیم و پای در ره نهیم که دراز است ره مقصد و من "نو سفرم".

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • FuriousPype
  • Pinupduzo
  • KinmakioNah
  • seltBish
  • Hagglife
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group