نرم افزار مبدل نصب نیست.

دکتر عارف در برنامه دیدگاه

گزارش مشکل
Loading the player...
7563

نمایش ویدئو در وب سایت شما

عارف در برنامه دیدگاه:

اگر با هم باشیم، می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم

محمدرضا عارف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رسیدن به جایگاه سند چشم‌انداز، میثاق همه ایرانیان است و تحقق اهداف این سند هیچ راهی جز همدلی و تفاهم و همکاری ندارد.اگر با هم باشیم، می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم.

 

محمدرضا عارف طی سخنانی در برنامه دیدگاه از شبکه اول سیما با اشاره به تاریخچه ای از دوران زندگی خود گفت: من محمدرضا عارف متولد سال 1330 در شهر مذهبی یزد هستم در یک خانواده مذهبی زندگی کردم .در طول دوران تحصیلم در یزد در کنار فعالیت های آموزشی، فعالیت های مذهبی هم داشتم یا یک فعال اجتماعی بودم.

 در سال 1348 در مسابقات ریاضی در کشور اول شدم و در سال 1349 با رتبه دومی وارد دانشگاه تهران شدم در رشته برق تحصیل کردم. در سال 1354 با استفاده از بورس تحصیلی عازم آمریکا شدم و از دانشگاه استانفورد مدرک دکترا را در سال 1359 گرفتم. بعد از ورود به کشورم ایران در مشاغل مختلفی فعالیت کردم، مدتی در شرکت مخابرات ایران خدمت کردم و معاون شهید قندی بودم. بعد به وزارت علوم و آموزش عالی منتقل شدم فعالیت زیادی را برای بازگشایی دانشگاه ها انجام دادم. در سال 1368 مجددا به وزارت علوم بازگشتم ومعاون آموزشی وزارت علوم بودم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره علت نامزدی اش اظهارداشت: ریاست دانشگاه تهران، وزیر پست و تلگراف و تلفن در دوران اصلاحات، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون اول رئیس جمهور دوران اصلاحات، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارزیابی مثبت دیگران از بنده باعث شد این افتخار را پیدا کرده و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم و اگر مردم تشخیص دادند افتخار خدمت گذاری را داشته باشم.  

عارف با بیان این که منش مدیریتی اش براساس اخلاق گرایی است و همیشه تلاش کرده به کمک افراد مختلف فعالیت هایش را دنبال کند، اظهار کرد: تجاربی را که در امور اجرایی و عضویت در شوراهای مختلف اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... به دست آوردم برای من بسیار ارزشمند بود و افتخار دارم که به عنوان یک نامزد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.

وی تاکید کرد: با شناختی که از مشکلات و مسایل کشور و ارتباطی که با نهادهای نظام و نخبگان کشور و نیز تعاملات خوبی که با جریان سیاسی کشور دارم، فکر می کنم بتوانم دولت مقتدر و توانایی را تشکیل دهم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تدوین برنامه ای تحت عنوان «ایران فردا» برای معرفی فعالیت های خود به مردم از طریق رسانه ها، گفت: هفت هدف راهبردی و مدنظرم را در این برنامه توضیح داده ام.

عارف با برشمردن اهداف خود در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین هدف بنده شغل آفرینی و کاهش بیکاری است که کشور ما با آن روبروست؛ لذا ما باید برنامه های خوبی را تدوین کنیم تا بتوانیم در هر سال یک میلیون فرصت شغلی فراهم کنیم و نرخ بیکاری را به عدد یک رقمی برسانیم.

وی با اشاره به هدف دیگر خود که افزایش قدرت خرید مردم و کاهش نرخ تورم است، گفت: فشار گرانی بر همه خانواده ها سنگینی می کند و قصد دارم با تجربه ای که در دولت اصلاحات به دست آوردیم و توانستیم در آن دوران نرخ بیکاری را از 3 / 17 به 4 /10 برسانیم، همین روند را در دولت خود پیاده کنم و از آنجایی که 160 کشور دنیا تورم یک رقمی دارند بنابراین ما هم باید تورم را کاهش دهیم و به حداقل برسانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که باید از تولید حمایت کنیم، ادامه داد: افزایش سرانه نقدینگی کشور را پیگیری خواهم کرد. ما باید از ثروتمند و تولید ثروت، حمایت کنیم. برای این که عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند باید ثروتمند شویم. بنده رشد اقتصادی 8 درصد را پیش بینی خواهم کرد.

عارف با اشاره به هدف دیگر خود که توسعه عدالت و کاهش نابرابری بود، ادامه داد: بین استاندارهای برخوردار و مرزی در امر توسعه اختلاف های زیادی وجود دارد، به همین جهت بنده قصد دارم که شورای محلی که شعاع 100 کیلومتری است را دنبال کنم تا از این طریق به روستاهای مرزی و غیرمرزی برسم.

وی با اشاره به این که مطالبات به حق زنان کشور را جزو اولویت های کاری خود قرار داده ام، گفت: 55 درصد ظرفیت دانشگاه های ما مربوط به حضور دختران است ولی متاسفانه در برنامه های مدیریتی زنان نقش کمی را دارند؛ لذا باید تلاش کنیم که حضور زنان را در عرصه های مدیریتی بالا ببریم.

عارف با یادآوری این که 18 میلیون زن خانه دار در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید خانه داری را به عنوان یک شغل در نظر بگیریم. قصد دارم بیمه زنان را دنبال و در مدیریت کشور از حضور بانوان کشور استفاده کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که سیاست خارجی کشور جزو اهدافش است، گفت: ما باید شرایط فعلی را با تقویت دستگاه دیپلماسی کشور تغییر دهیم و برای این کار باید بتوانیم نقش کلیدی خودمان را در مسایل بین المللی ارتقا دهیم ولی باید تعامل سازنده ای داشته باشیم و تقویت روابطمان با کشورهای اسلامی، منطقه و نیز جنبش عدم تعهد برای این کار ضروری است.

محمدرضا عارف در ادامه با اشاره اینکه باید ایران دوستی را در دنیا دنبال کنیم، اظهار کرد: باید از دیپلماسی علمی، فرهنگی و رسانه ای کمک بگیریم. در این زمینه ما صنعت گردشگری را در اولویت قرار دادیم که یک نگاه ما به این صنعت، نگاه فرهنگی است و می خواهیم از ابزار گردشگری برای تقویت روابط خود استفاده کنیم. همچنین می توان با فراهم کردن زیربناهای لازم برای توسعه گردشگری، فرصت های شغلی زیادی ایجاد کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه اولویت دیگر ما سلامت است، تصریح کرد: اکنون حداقل 70 درصد از هزینه های درمانی، توسط مردم تامین می شود. ما برنامه ریزی کردیم که سهم مردم به 30 درصد کاهش یابد و برای تحقق این برنامه باید سهم سلامت از تولید ناخالص به حداقل به 7 درصد برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما توسعه امکان ورزشی را مدنظر داریم، در ادامه خاطرنشان کرد: سن ازدواج در کشور حداقل 5 سال افزایش پیدا کرده است که این افزایش به دلیل نگرانی از بیکاری و مشکل مسکن زوج های جوان بوده است. ما برای حل مشکل مسکن برنامه خاصی را به نام مسکن ماندگار مدنظر داریم. البته مسکن مهر پروژه خوبی بود که در عمل با مشکلات مدیریتی روبه رو شد. شعار ما، مسکن برای همه است.

عارف در ادامه درباره حضورش در انتخابات سال جاری گفت: من در سال 84 احساس می کردم که وظیفه خودم را در طول این 30 سال گذشته انجام داده ام و اکنون زمان بازگشت من به دانشگاه است. به همین دلیل در انتخابات سال 84 حضور نیافتم ولی الان احساس کردم که باید حضور پیدا کنم. من تجربه قابل قبولی در سه دهه گذشته داشته ام و ارتباط خوبی هم با نخبگان دارم.

به گفته وی باید عقلانیت و خرد جمعی در کشور حاکم و کشور با سعه صدر و در چارچوب قانون اداره شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به دوران ریاست خود در دانشگاه گفت: من همیشه با دانشجویان معترض به خوبی برخورد کرده ام، شیوه مدیریتی من این است که همیشه با تدبیر و سعه صدر پیش بروم و نگاه من برد برد و پرهیز از بزرگ کردن اختلافات است.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت وی جامعه اسلامی در دانشگاه تهران مجوز فعالیت گرفت، تصریح کرد: لازمه مدیریت سعه صدر است. باید روی مشترکات حرکت کرد. من اگر با رقیب خود 30 درصد اختلاف داشته باشم، این اختلاف را علنی نمی کنم.

عارف همچنین گفت: در سال های اخیر دانشجویان به دلیل فعالیت های سیاسی ستاره دار شده اند که این امر در شان دانشجویان نیست و من امیدوارم بتوانم پرونده ستاره دار کردن دانشجو را ببندم. دانشجو باید در دانشگاه در کنار فعالیت علمی، سیاسی شدن و دموکراسی را تمرین کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سابقه مدیریتی خود گفت: در دوره اصلاحات، اختلاف بین دستگاه های مختلف را سعی می کردم با رفاقت و کدخدامنشی حل کنم. من آدم منطقی و وقت شناس هستم و اگر ما می خواهیم کشور را به خوبی مدیریت کنیم، باید وقت شناس باشیم.

عارف گفت: تنها راه نجات کشور مشارکت جدی و همه جانبه در سرنوشت خود است. درست است که در این سال ها دانشجویان و اساتید با بی مهری و ستاره شدن مواجه شده اند اما باید با امید به آینده از گذشته عبور کرد. رسیدن به جایگاه سند چشم انداز، میثاق همه ایرانیان است و تحقق اهداف این سند هیچ راهی جز همدلی و تفاهم و همکاری ندارد.باید دست به دست هم بدهیم با استفاده از همه امکانات خوبی که در کشورمان هست همه پتانسیل ها و ایجاد یک فضای صمیمی و دوستانه ، برنامه ریزی کنیم. رسیدن به افق چشم انداز، شدنی است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر با هم باشیم، می توانیم همه مشکلات را حل کنیم. به امید روزی بهتر و آینده ای بهتر برای کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران.( ایسنا - واحد مرکزی خبر)

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • NoxProxy
  • DayanaFluop
  • spavtobig
  • HumanSa
  • AshleyGaurl
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group