نرم افزار مبدل نصب نیست.

مستند فرقه های سری، قسمت سوم، از مصر باستان تا فرامانسوری (بخش اول)

گزارش مشکل
Loading the player...
قسمت سوم:فرقه های سری از مصر باستان تا فرامانسوری (بخش اول) در عقایدِ جادويي مصرِ باستان، این اعتقاد وجود داشت که جادوگر، با دانستنِ نامِ اعظمِ یک فرد یا حداقل، با در اختيار داشتنِ وسايلش، می‌تواند بر او مسلط شود و حتي نفرین‌ها و شرارت‌هایی را بر ضدّ او عملی سازد. کاهنان نه تنها بر فرعون مسلط بودند، بلکه با استفاده از مراسمِ جادوگری و کشفِ نامِ اعظمِ خدايان، بر خدا هم مسلط می‌شدند. کاهنان مصری، علومِ سرّیِ خود را از متونی دریافت مي‌كردند که این متونِ آلود، گرچه نویسندگانِ انسانی داشت، ولی منسوبِ به خدایی اسطوره‌ای، به نام هِرمیس تریس مِجیستوس بود. تعليماتِ منتسب به هرمس، بعدها مكتب هرمتسيسم را بنيان گذاشت. يكي از افرادي كه تحتِ تأثيرِ اين متون قرار گرفت و خود نيز، بعدها، بر بسياري از فرقه‌ها تأثير گذاشت، فيثاغورث بود. فیثاغورث، تعاليمِ خود را به واسطه‌ي اشكال و رموز و تعلیماتِ هندسی، که در مصر کسب کرده بود، آغاز کرد. به اعتقادِ فیثاغورث، اعداد از همه‌ي موجودات قدیمی‌تر و در نتیجه، از آن‌ها قدرتمندتر هستند. آن‌ها در مورد اشكالِ هندسي نيز چنين نظرياتي داشتند. مثلاً نمادهایِ هندسیِ عدد 5، در نظرِ آن‌ها، ستاره‌ي پنج‌پر و پنج‌ضلعی بود.ستاره‌اي كه امروزه در بين رمال‌ها، جادوگران و انواع گروه‌هاي سرّي و حتي فرقه‌هاي مُشرك رواج يافته است. در معابد و نشانه‌هاي فراماسون ها بسيار رواج دارد. نماد اصليِ فراماسون‌ها پرگار و گونياست و اين موضوع، نشان‌دهنده‌ي علاقه‌ي آن‌ها به معماري، هندسه و فيثاغورث است؛ چرا كه در تئوریِ فیثاغورث، گونیا، سمبلِ مثلثِ قائم‌الزاویه محسوب مي‌شود. در قضيه‌ي فيثاغورث، ما با مثلثي مواجه هستيم كه اضلاعِ آن، از 3 عدد متواليِ 3، 4 و 5 تشكيل شده‌اند. با انطباقِ اين اعداد با اضلاعِ مثلث، اين گونه نتيجه گرفته مي‌شود كه عدد 3، مذكر و ضلعِ قائمه‌ي مثلث؛ عددِ 4، مؤنث و ضلعِ افقي مثلث؛ و عددِ 5، مذكر و وَتَر مثلث است. به تعبيري ديگر، اين مثلث همان تثليث خدايانِ مصري، يعني ازيريس پدر، آيزيس مادر و پسرشان هوروس است. فرقه های سری,فرقه های سری قسمت سوم,خاستگاه فرقه,خاستگاه فرقه های سری دوران باستان,دکتر عباسی,فراماسون,مصر باستان,فرقه های انحرافی,جادو,سحر
8561

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

مستند فرقه های سری، قسمت سوم، از مصر باستان تا فرامانسوری (بخش اول)

در عقایدِ جادويي مصرِ باستان، این اعتقاد وجود داشت که جادوگر، با دانستنِ نامِ اعظمِ یک فرد یا حداقل، با در اختيار داشتنِ وسايلش، می‌تواند بر او مسلط شود و حتي نفرین‌ها و شرارت‌هایی را بر ضدّ او عملی سازد.
کاهنان نه تنها بر فرعون مسلط بودند، بلکه با استفاده از مراسمِ جادوگری و کشفِ نامِ اعظمِ خدايان، بر خدا هم مسلط می‌شدند. کاهنان مصری، علومِ سرّیِ خود را از متونی دریافت مي‌كردند که این متونِ  آلود، گرچه نویسندگانِ انسانی داشت، ولی منسوبِ به خدایی اسطوره‌ای، به نام هِرمیس تریس مِجیستوس بود. تعليماتِ منتسب به هرمس، بعدها مكتب هرمتسيسم را بنيان گذاشت. يكي از افرادي كه تحتِ تأثيرِ اين متون قرار گرفت و خود نيز، بعدها، بر بسياري از فرقه‌ها تأثير گذاشت، فيثاغورث بود.

فیثاغورث، تعاليمِ خود را به واسطه‌ي اشكال و رموز و تعلیماتِ هندسی، که در مصر کسب کرده بود، آغاز کرد. به اعتقادِ فیثاغورث، اعداد از همه‌ي موجودات قدیمی‌تر و در نتیجه، از آن‌ها قدرتمندتر هستند.  آن‌ها در مورد اشكالِ هندسي نيز چنين نظرياتي داشتند. مثلاً نمادهایِ هندسیِ عدد 5، در نظرِ آن‌ها، ستاره‌ي پنج‌پر و پنج‌ضلعی بود.ستاره‌اي كه امروزه در بين رمال‌ها، جادوگران و انواع گروه‌هاي سرّي و حتي فرقه‌هاي مُشرك رواج يافته است.

در معابد و نشانه‌هاي فراماسون ها بسيار رواج دارد. نماد اصليِ فراماسون‌ها پرگار و گونياست و اين موضوع، نشان‌دهنده‌ي علاقه‌ي آن‌ها به معماري، هندسه و فيثاغورث است؛ چرا كه در تئوریِ فیثاغورث، گونیا، سمبلِ مثلثِ قائم‌الزاویه محسوب مي‌شود. در قضيه‌ي فيثاغورث، ما با مثلثي مواجه هستيم كه اضلاعِ آن، از 3 عدد متواليِ 3، 4 و 5 تشكيل شده‌اند. با انطباقِ اين اعداد با اضلاعِ مثلث، اين گونه نتيجه گرفته مي‌شود كه عدد 3، مذكر و ضلعِ قائمه‌ي مثلث؛ عددِ 4، مؤنث و ضلعِ افقي مثلث؛ و عددِ 5، مذكر و وَتَر مثلث است. به تعبيري ديگر، اين مثلث همان تثليث خدايانِ مصري، يعني ازيريس پدر، آيزيس مادر و پسرشان هوروس است.

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • CesarPhync
  • WalterartiC
  • Terencemab
  • NoxProxy
  • DayanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group