نرم افزار مبدل نصب نیست.

مستند فرقه های سری، قسمت اول

گزارش مشکل
Loading the player...
مستند فرق های سری، قسمت اول در طي تاريخ، از چند هزار سال پيش تا كنون، انجمن‌ها و فرقه‌هاي سرّيِ بسياري به وجود آمده‌اند.انجمن‌هاي سرّي، گروهي از افراد هستند كه با اهداف مختلفِ مذهبي، سياسي، اجتماعي، علمي و اقتصادي شكل مي‌گيرند.فرقه‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند انسان با گذشت زمان، از اصول بنیادین خود فاصله گرفته است و به همین دلیل، هدفِ خود را بازگشت به سنت‌های اولیه و احیای اصول دیرینه می‌دانند. به تعبیر خودشان، در پی احیای نظام و مناسک دیرینه‌ی‌‌ خود هستند. یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری این فرقه‌ها، ادعای داشتن رابطه‌ای عمیق‌تر، پیوسته‌تر و صمیمی‌تر با امور مقدس است.برای عموم فرقه‌های سرّی، می‌توان ویژگی‌های مشترکی را برشمرد.عضویت افراد در فرقه‌ها، عموماً به صورت اختیاری است؛ چرا که اعضای فرقه، متعهد به رازداری‌اند و لازمه‌ی این رازداری پرهیز از اجبار یا فشار بیرونی است. فرقه‌های سرّی، برای نیل به اهدافشان، از رفتارها و مراسم نامتعارف و کمتر شناخته‌شده‌ای همچون جادوگری، کیمیاگری، جن‌گیری یا احضار ارواح، استفاده می‌کنند. بعضي از انجمن‌هاي سرّي، به دلیل تهديداتی كه براي عمومِ مردم دارند، به انجمن‌هاي خطرناك تعبير مي‌شوند. اکثر اين انجمن‌ها، پیرامونِ موضوعاتِ مذهبي و سياسي فعالیت می‌کنند. افراط و انحراف بعضی از این فرقه‌ها، در تجربه‌یِ امورِ معنوی، گاهی نتایجی چون قتل‌عام، نسل‌کشی و حتی خودکشی دسته‌جمعی را به دنبال داشته است. برای مثال، جیم جونز، رهبرِ مذهبیِ کلیسایی در شهر سان‌فرانسیسکو، پیروانش را مجبور کرد تا دست به یک خودکشی دسته‌جمعی بزنند. در 17 نوامبر 1978، 909 نفر مجبور به خوردن سم شدند و به این ترتیب، بزرگترین خودکشیِ دسته جمعیِ تاریخِ بشریت رقم خورد. فرقه های سری,مستند فرقه های سری,فرقه های انحرافی,فراماسون,دکتر عباسی,استاد عباسی,فرقه های سری قسمت 1
7610

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

مستند فرقه های سری، قسمت اول

در طي تاريخ، از چند هزار سال پيش تا كنون، انجمن‌ها و فرقه‌هاي سرّيِ بسياري به وجود آمده‌اند.انجمن‌هاي سرّي، گروهي از افراد هستند كه با اهداف مختلفِ مذهبي، سياسي، اجتماعي، علمي و اقتصادي شكل مي‌گيرند.فرقه‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند انسان با گذشت زمان، از اصول بنیادین خود فاصله گرفته است و به همین دلیل، هدفِ خود را بازگشت به سنت‌های اولیه و احیای اصول دیرینه می‌دانند. به تعبیر خودشان، در پی احیای نظام و مناسک دیرینه‌ی‌‌ خود هستند.
یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری این فرقه‌ها، ادعای داشتن رابطه‌ای عمیق‌تر، پیوسته‌تر و صمیمی‌تر با امور مقدس است.برای عموم فرقه‌های سرّی، می‌توان ویژگی‌های مشترکی را برشمرد.عضویت افراد در فرقه‌ها، عموماً به صورت اختیاری است؛ چرا که اعضای فرقه، متعهد به رازداری‌اند و لازمه‌ی این رازداری پرهیز از اجبار یا فشار بیرونی است.
فرقه‌های سرّی، برای نیل به اهدافشان، از رفتارها و مراسم نامتعارف و کمتر شناخته‌شده‌ای همچون جادوگری، کیمیاگری، جن‌گیری یا احضار ارواح، استفاده می‌کنند.
بعضي از انجمن‌هاي سرّي، به دلیل تهديداتی كه براي عمومِ مردم دارند، به انجمن‌هاي خطرناك تعبير مي‌شوند. اکثر اين انجمن‌ها، پیرامونِ موضوعاتِ مذهبي و سياسي فعالیت می‌کنند.
افراط و انحراف بعضی از این فرقه‌ها، در تجربه‌یِ امورِ معنوی، گاهی نتایجی چون قتل‌عام، نسل‌کشی و حتی خودکشی دسته‌جمعی را به دنبال داشته است.
برای مثال، جیم جونز، رهبرِ مذهبیِ کلیسایی در شهر سان‌فرانسیسکو، پیروانش را مجبور کرد تا دست به یک خودکشی دسته‌جمعی بزنند. در 17 نوامبر 1978، 909 نفر مجبور به خوردن سم شدند و به این ترتیب، بزرگترین خودکشیِ دسته جمعیِ تاریخِ بشریت رقم خورد.

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 دوست 1394-02-02 09:08
سلام. دوستان فرق اسم جمع هستش و نیازی به استفاده از ها نداره...

پاسخ مدیر:

باسلام و تشکر از توجه شما.
کلمه درست "فرقه ها" بوده که اشتباهی نوشته شده "فرق ها" . قصدمون نوشتن اسم جمع مکسر فرقه نبوده.
متشکرم.
موفق باشید.
باعلی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • CesarPhync
  • WalterartiC
  • Terencemab
  • NoxProxy
  • DayanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group