نرم افزار مبدل نصب نیست.

تاخیر در محاکمه سران فتنه معنا ندارد

گزارش مشکل
Loading the player...
خطبه نماز جمعه,فتنه,88,سران فتنه,فتنه88,انتخابات 88,جنتی,مهدی هاشمی,هاشمی
6741

نمایش ویدئو در وب سایت شما

آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به تلاش برخی افراد برای بازگرداندن عده‌ای که در فتنه 88 نقش داشتند اظهار داشت: بازگرداندن مقصران فتنه 88 که توسط مراجع ذی‌صلاح اخراج شدند یا برای فرار از محاکمه استعفا دادند و یا اینکه نیروهای مومن را از دانشگاه‌ها اخراج کردند و یا اینکه با ادامه سرپرستی روسای دانشگاه‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاوردند به نوعی دهن‌کجی به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

جنتی همچنین به روند استیضاح وزیر علوم اشاره و خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم این چه برخوردی بود که مجلس انجام داد. این باید عمل شود. گفته‌اند که آنها وعده‌هایی داده‌اند و استیضاح‌کنندگان باور کرده‌اند. امیدوارم که این‌طور باشد، اما بنده شخصا باور نمی‌کنم.

وی با تشکر و قدردانی از عملکرد قوه قضائیه در برخورد قاطع با عناصر فتنه 88،‌ گفت: ‌رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه که 3سال است پرونده آن غنی شده، با فشارهای زیاد عقب می‌افتد که امیدواریم این محاکمه به زودی انجام شود.

جنتی افزود: مگر خون آنها رنگین‌تر از خون دیگران است که به جرم آنها رسیدگی نمی‌شود؟ چرا عده‌‌ای با مانع‌تراشی در مقابل قوه قضائیه محاکمه این افراد را به تعویق می‌اندازند؟ امیدوارم وعده‌‌ای که در محاکمه این افراد داده شده به زودی محقق شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اظهار داشت: معظم‌له به مفهوم اعتدال اشاراتی داشتند عده‌‌ای خیال می‌کنند که ما نباید با عناصر دشمن مقابله کنیم چون خارج از اعتدال است، این اشتباه است.

وی ادامه داد: چرا کسانی که در 8 سال دفاع مقدس اعضای بدن خود را برای حفظ کیان این مملکت اهدا کردند امروز باید کنار زده شوند و عده‌ای دیگر بیایند؟ نباید جریان مومن کنار زده شود زیرا همین جریان است که در مقابله با خطرات و تهدیدات ایستادگی می‌کند.

جنتی همچنین با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ویژگی قاطعیت و عدم نفوذپذیری خود را از ابتدا تاکنون حفظ کرده است و بر اساس قانون کارها را پیش می‌برد. مواضع روشن شورای نگهبان قابل دفاع است البته خودمان هم می‌دانیم جاهایی اشتباهاتی داشتیم که در بسیاری هم به جهت جبران آن فعالیت کردیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تحولات اخیر منطقه از جمله فلسطین و عراق گفت: خدا مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل را لعنت کند که اینچنین جوانان مسلمان فلسطین را به خاک و خون می‌کشند. البته مقاومت و استقامت جوانان و مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد و مطمئنم که آینده فلسطین از آن جوانان است.

وی ادامه داد:‌ در عراق هم تروریست‌های وحشی به جان مردم افتادند و با هتک حرمت ناموس مردم که در گذشته سابقه نداشته جنایت وحشیانه‌ای را در تاریخ رقم زدند به طوری که کودک را در مقابل پدر و مادرش سلاخی می‌کنند.

جنتی تأکید کرد: وضع عراق و فلسطین اسفبار است اما مجامع جهانی خفه شده‌اند و هیچ صدایی از آنها در برابر کشتار کودکان بیگناه درنمی آیند و آمریکایی هم که به اسم تروریسم در افغانستان و عراق وارد شد امروز سکوت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در عراق پیشرفت‌های خوبی انجام شده و بنده جا دارد همین جا از آیت‌الله سیستانی تشکر کنم که با صادر کردن فتوای جهاد تحولی را در این کشور انجام دادند البته ارتش عراق نیز در حال نوسازی و بازسازی است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: حجاب نقش اثرگذاری در جامعه دارد. پاکدامنی و عفاف، حیا را در جامعه حفظ می‌کند که این مسئله، مسئله ساده‌ای نیست.

جنتی افزود: متاسفانه امروز با مسئله حجاب مشکل داریم. باید یک ستاد مقتدر و با اختیار و امکانات کامل به وجود آید و برای مسئله حجاب چاره‌جویی کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون مسئله حجاب اظهار داشت: بنده بارها گفتم که به آن مصوبه رجوع شود اما کسی گوش نکرد و این مصوبه سالیان سال خاک خورد. البته امروز تازه چیزهایی شنیده می‌شود که قرار است این طرح اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین اجرایی در بحث حجاب مقصر اصلی هستند، گفت: البته کارهای شدنی انجام شده و باز جای کار دارد.

جنتی با اشاره به حضور برخی عناصر فتنه در برخی مناصب گفت: متاسفانه چراغ سبز به فتنه‌گران نشان داده شده و استفاده از کلمه اعتدال عده‌ای، موجب شده راه برای برخی عناصر مطرود فتنه‌‌گر که در سال‌های 78 و 88 نقش موثری داشتند و زندان رفته هم بودند باز شود و امیدوار بشوند که بتوانند پست‌های کشور از جمله دانشگاهی را اشغال کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از بدترین نتایج گناه را سلطه شیطان دانست و افزود: یکی از اشتباهات انسان این است که دشمن خود را به دوستی می گیرد مانند کسانی که با دشمنان جمهوری اسلامی و اسلام مانند آمریکا، اسرائیل و انگلیس دوستی و با مردم خود دشمنی می کنند.

وی گفت: یکی از فریب های شیطان ترساندن انسان از فقر است و او را وادار به بخل و حرص می کنند از این رو وقتی ما با مسائل مالی مواجه می شویم باید ببینیم که در صف شیطان قرار گرفته ایم یا خدا، زیرا انفاق کردن عملی خدایی است و بخل و حرص از جمله اعمال شیطانی به حساب می آید.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که شیطان اعمال بد را در نظر انسان خوب جلوه می دهد، اظهار داشت: برخی تروریست هایی که امروز به جان مردم افتاده اند و ادعای اسلام دارند احساس گناه و جنایت نمی کنند بلکه به خیال خودشان اعمال خوبی را به نام اسلام انجام می دهند.

آیت الله جنتی افزود: کشورهایی هستند که به کمک آمریکا چشم دوخته و تسلیم او شده اند و می گویند اگر وضع مالی ما خوب نیست آمریکا کمک مان می کند و در واقع ملت خودشان را به آمریکا می فروشند و آنها را با دلار آمریکایی معامله می کنند در حالی که خدا می فرماید به من توکل کنید تا شما را دستگیری کنم.

وی همچنین تصریح کرد: خدا می فرماید از فقر نترسید پسران و دختران خود را تزویج کنید و به من توکل کنید که من شما را کمک خواهم کرد.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی، گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی مردی شریف و و عزیز بود او 11 سال در شورای نگهبان خدمت کرد و 4 سال نیز سمت دبیری این شورا را عهده دار بود و ما جز خوبی چیزی از او ندیدیم.

وی ادامه داد: او مردی با خلوص نیت و متدین بود. بعدها و پس از شورای نگهبان در دستگاه قضایی ماموریت گرفت و افراد رژیم سابق را یکی یکی محاکمه کرد.

جنتی، رحلت آیت الله گیلانی را به قوه قضائیه، بیت شریف‌ و اعضای شورای نگهبان تسلیت گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: با کمال تاسف باید بگویم که آیت‌الله مهدوی‌کنی هنوز بیماریش خوب نشده که امیدوارم با دعای شما مردم در شب‌های قدر حال ایشان بهتر شده و بتوانیم در خدمت‌ ایشان باشیم.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • evornek
  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group