نرم افزار مبدل نصب نیست.

سیاسی کاری هیئت رئیسه مجلس در موضوع استیضاح وزیر علوم

گزارش مشکل
Loading the player...
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جلسه روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم و نمایندگان متقاضی استیضاح وی، گفت که این جلسات و قول و قرارها وجاهتی در آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی ندارد. به گزارش ایسنا، الیاس نادران در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: من روز یکشنبه نیز در مورد استیضاح وزیر علوم اخطار دادم و شما (باهنر) گفتید تا آخر وقت در این باره تعیین تکلیف می‌شود اما آن روز گذشت و هیچ تعیین تکلیفی صورت نگرفت.
5699

نمایش ویدئو در وب سایت شما

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جلسه روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم و نمایندگان متقاضی استیضاح وی، گفت که این جلسات و قول و قرارها وجاهتی در آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی ندارد.

به گزارش ایسنا، الیاس نادران در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: من روز یکشنبه نیز در مورد استیضاح وزیر علوم اخطار دادم و شما (باهنر) گفتید تا آخر وقت در این باره تعیین تکلیف می‌شود اما آن روز گذشت و هیچ تعیین تکلیفی صورت نگرفت.

وی افزود: مطلع شدیم ریاست محترم مجلس تعدادی از نمایندگانی که استیضاح را امضا نکرده بودند به علاوه یکی دو نفر از امضاکنندگان استیضاح را دعوت کردند و با حضور وزیر جلسه‌ای ترتیب دادند و قول و قرارهایی با هم گذاشتند که این جلسات و قول و قرارها نه در آیین‌نامه داخلی مجلس و نه در قانون اساسی هیچ وجاهتی ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه بر اساس ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس تنها در صورت پس گرفتن امضاها، استیضاح از دستور کار خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از امضاکنندگان استیضاح امضایشان را پس نگرفتند، ما هم در مجلس نمی‌پذیریم که به صورت گزینشی تعداد محدودی افراد برای همه تصمیم‌گیری کنند. اگر بنا بر این بود که استیضاح‌کنندگان و وزیر محترم با هم جلسه‌ای داشته باشند هر 60 نفری که استیضاح را امضا کرده بودند باید دعوت می‌شدند و نظراتشان استماع می‌شد و اگر در آن جلسه به جمع‌بندی می‌رسیدند که استیضاح را پس بگیرند روال قانونی طی می‌شد اما اینکه دو نفر از استیضاح‌کنندگان و سه نفر از کسانی که استیضاح را امضا نکردند با رییس و معاونین بنشینند و راجع به کل مجلس و استیضاح‌کنندگان تصمیم بگیرند، پذیرفتنی نیست.

نادران ادامه داد: من جزء آخرین نفرهایی هستم که استیضاح را امضا کردم اما استیضاح حرمت دارد. هیات رییسه مجلس هم در ماده 18 آیین‌نامه قسم خورده که به آیین‌نامه عمل کند و آیین‌نامه نیز این اجازه را نداده تا استیضاحی که تحویل شده به تاخیر بیفتد لذا استدعا دارم استیضاح را اعلام وصول کنید و اگر بناست هر صحبت، مذاکره و بحثی بین استیضاح‌کنندگان و وزیر انجام شود روال قانونی و طبیعی خود را طی کند و اگر استیضاح‌کنندگان متقاعد شدند امضایشان را پس می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بدون اطلاع قاطبه متقاضیان استیضاح رسانه‌ای و اعلام شود که قرار است استیضاح یک ماه به تاخیر بیفتد چنین اجازه‌ای نه به رییس مجلس، نه به نواب رییس و نه به روسای فراکسیون‌ها داده نشده که بتوانند چنین تصمیمی را از طرف مجلس بگیرند.

نادران در پایان مجددا از هیات رییسه مجلس خواست استیضاح را اعلام وصول کنند تا موضوع استیضاح روال طبیعی خود را طی کند.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group