نرم افزار مبدل نصب نیست.

نقد فیلم طبیب ، از واقعیت تا توّهم

گزارش مشکل
Loading the player...
در برنامه راز با حضور دکتر مجید شاهحسینی و دکتر طالب زاده به نقد و بررسی فیلم سراسر اشتباه "طبیب The Physican" میپردازند که در این قسمت به بخشهایی از تحریفات تاریخی فیلم اشاره شده است.
10449

نمایش ویدئو در وب سایت شما

در برنامه راز با حضور دکتر مجید شاهحسینی و دکتر طالب زاده به نقد و بررسی فیلم سراسر اشتباه "طبیب The Physican" میپردازند که در این قسمت به بخشهایی از تحریفات تاریخی فیلم اشاره شده است.

 

این فیلم درباره زندگی ابوعلی سینای خیالی است ودر آن فقط از نام و شهرت و محل زندگی وی الهام گرفته شده است. و شامل مواردی است که با آنچه بر ابن سینا گذشته تضاد دارد. به عنوان نمونه در این فیلم ابن سینا در اصفهان یک معلم وطبیب است و علاالدوله با او رفتاری مناسب ندارد و فقط از او حمایت می‌کند. درحالیکه در واقعیت ابن سینا وزیر علاالدوله بود و علاالدوله بسیار به او احترام می‌گذاشت.

در این فیلم ابن سینا و شاگردش توسط روحانیون به خاطر تشریح بدن میت٬ تکفیر و محکوم به اعدام می‌شوند.در حالیکه ابن سینا با اینکه توسط مقامات روحانی مورد انتقاد بود (به خاطر نظراتش در فلسفه نه در پزشکی) هیچگاه محکوم به اعدام نشد. همچنین در سرزمین‌های اسلامی به جز صوفیان و دراویش در آن دوره هیچ دانشمندی تکفیر و کشته نمی‌شد وهمچنین ابن سینا به هیچ شاگرد انگلیسی که نامش در تاریخ ذکر شود نداشته است.

در ضمن علاالدوله در این فیلم پادشاهی مستبد و سکولار در نظر گرفته شده است که در حقیقت چنین نیست و ضمنا در این فیلم اولین تشریح توسط شاگرد انگلیسی ابن سینا انجام می‌شود که این نیز صحت ندارد و قبل از ابن سینا توسط عده‌ای از دانشمندان سرزمین‌های اسلامی جسته و گریخته انجام شده بود همچنین ابن سینا معاصر سامانیان و غزنویان بود نه سلجوقیان و سلجوقیان ۱۰۰ سال بعد از ابن سینا روی کار آمدند و متعاقبا نیز آنها علاالدوله را نکشته و اصفهان را در آن تاریخ فتح نکردند همچنین در سرزمین‌های اسلامی هیچگاه یهودیان و مسیحیان کشتار نمی‌شدند و از حق تحصیل نیز محروم نبودند و در فیلم مطرح می‌شود که مسلمانان در سرزمین‌های اسلامی مسیحیان را راه نمی‌دهند در حالی که اصفهان در ان زمان اقلیتی مسیحی داشت که در آرامش زندگی می‌کردند. و در آخر ابن سینا هیچ‌گاه خود کشی نکرد و به مرض قولنج به صورت طبیعی آن هم نه در اصفهان بلکه در همدان فوت شد.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GloriaHef
  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group