نرم افزار مبدل نصب نیست.

مستند «بعد از خمینی» قسمت اول، پایان نخست وزیر

گزارش مشکل
Loading the player...
تاریخ همواره پر است از وقایع مبهم و ناگفته هایی که یافتن و رمز گشایی از آنها می تواند چراغ راه آینده باشد. یافتن و غبار زدودن از صفحه های خاک گرفته ای که به دلایل موجه و غیرموجه در پستوی نمور گذشته پنهان شده اند کار پرچالشی است؛ که جرأت و همت را همزمان به یاری می طلبد. اما حقیقتا به سختی اش می ارزد! … مستند #بعدازخمینی تلاشی است از همین جنس توسط عده ای که آنها را #نسل_سوم ی صدا می زنند. تنها نسلی که حال و هوای قدیم و جدید انقلاب را توأمان چشیده و از این روست که شاید بتواند پس از امام را برای خمینی ندیده ها ترجمه کند. ناگفته ها را از دل خروارها مصلحت اندیشی برای ناشنیده ها بیرون بکشد و احتمالا بهای جسارتش را هم بپردازد! جسارتی که متأسفانه کمتر از دلسوزان انقلاب می بینیم. ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه ای، حاصل ۲سال پژوهش بی وقفه از میان اسناد، مصاحبه ها و خاطرات مردان نسل اول انقلاب است که به تهیه کنندگی «شبکه خبری اجتماعی افسران» و کارگردانی حجت الله نیکی ملکی از ناگفته های «ده ساله ی دوم انقلاب اسلامی» روایت خواهد کرد. داستان از آخرین سال عمر حضرت امام آغاز و تا پایان دوران سازندگی ادامه خواهد داشت. باور سازندگان بر این است، دانستن اینکه ایران در سالهای #بعدازخمینی چه وقایعی را چگونه پشت سر گذاشته است، می تواند عبرت بی بدیلی برای ترسیم آینده ای شفاف تر و بالنده تر ارائه دهد. تلاش مستند بر این بوده که در عین انصاف، صریح و شفاف باشد و حقایق را فدای مصلحت سازی ها نکند. قضاوت اینکه چقدر در این راه توفیق یافته ایم را به بینندگان وامیگذاریم. و در آخر از آنجایی که این روایت تاریخی برخی پیش فرض های رایج را به چالش می کشد توصیه می کنیم: #اگر_متعصب_نیستید_این_مستند_را_ببینید! مستند «بعد از خمینی» قسمت اول ، پایان نخست وزیر 1 خلاصه داستان این قسمت: شانزده روز از پذیرش آتش بس بین ایران و عراق گذشته؛ فردا روز شروع مذاکرات قطعنامه ی ۵۹۸ است. تهران انتظارِ اتفاق دیگری را هم می کشد؛ معرفی کابینه ی جدید نخست وزیر. اما اتفاقی افتاده! سران نظام تصمیم می گیرند خبر درز نکند؛ بی خبر از تیترِ فردای روزنامه ی جمهوری روسای نظام تصمیم می گیرند از امام کمک بگیرند. تصمیم امام چه خواهد بود؟ بعد از خمینی,مستند بعدازخمینی,بعداز خمینی,پایان نخست وزیر,موسوی,میرحسین موسوی,میرحسین,امام خمینی,قمست اول,قطعنامه 598,امام خامنه ای,رهبر,افسران,نخست وزیر امام,تاریخ انقلاب
9429

نمایش ویدئو در وب سایت شما

مستند «بعد از خمینی» قسمت اول ، پایان نخست وزیر

خلاصه داستان این قسمت:

شانزده روز از پذیرش آتش بس بین ایران و عراق گذشته؛ فردا روزِ شروعِ مذاکراتِ قطعنامه ی ۵۹۸ است. تهران انتظارِ اتفاق دیگری را هم می کشد؛ معرفی کابینه ی جدید نخست وزیر. اما اتفاقی افتاده! سران نظام تصمیم می گیرند خبر درز نکند؛ بی خبر از تیترِ فردای روزنامه ی جمهوری روسای نظام تصمیم می گیرند از امام کمک بگیرند. تصمیم امام چه خواهد بود؟

*****

تاریخ همواره پر است از وقایع مبهم و ناگفته هایی که یافتن و رمز گشایی از آنها می تواند چراغ راه آینده باشد. یافتن و غبار زدودن از صفحه های خاک گرفته ای که به دلایل موجه و غیرموجه در پستوی نمور گذشته پنهان شده اند کار پرچالشی است؛ که جرأت و همت را همزمان به یاری می طلبد. اما حقیقتا به سختی اش می ارزد! …
مستند #بعدازخمینی تلاشی است از همین جنس توسط عده ای که آنها را #نسل_سوم ی صدا می زنند. تنها نسلی که حال و هوای قدیم و جدید انقلاب را توأمان چشیده و از این روست که شاید بتواند پس از امام را برای خمینی ندیده ها ترجمه کند. ناگفته ها را از دل خروارها مصلحت اندیشی برای ناشنیده ها بیرون بکشد و احتمالا بهای جسارتش را هم بپردازد! جسارتی که متأسفانه کمتر از دلسوزان انقلاب می بینیم.
۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه ای، حاصل ۲سال پژوهش بی وقفه از میان اسناد، مصاحبه ها و خاطرات مردان نسل اول انقلاب است که به تهیه کنندگی «شبکه خبری اجتماعی افسران» و کارگردانی حجت الله نیکی ملکی از ناگفته های «ده ساله ی دوم انقلاب اسلامی» روایت خواهد کرد. داستان از آخرین سال عمر حضرت امام آغاز و تا پایان دوران سازندگی ادامه خواهد داشت.
باور سازندگان بر این است، دانستن اینکه ایران در سالهای #بعدازخمینی چه وقایعی را چگونه پشت سر گذاشته است، می تواند عبرت بی بدیلی برای ترسیم آینده ای شفاف تر و بالنده تر ارائه دهد. تلاش مستند بر این بوده که در عین انصاف، صریح و شفاف باشد و حقایق را فدای مصلحت سازی ها نکند. قضاوت اینکه چقدر در این راه توفیق یافته ایم را به بینندگان وامیگذاریم.
و در آخر از آنجایی که این روایت تاریخی برخی پیش فرض های رایج را به چالش می کشد توصیه می کنیم:
#اگر_متعصب_نیستید_این_مستند_را_ببینید!

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group